אפל "תשחרר מזומנים"? עשויה להגדיל הדיבידנד ב-56%

אנליסטים מעריכים כי ענקית הטכנולוגיה עשויה להגדיל את היקף הדיבידנד שהיא מחלקת ב-56% לרמה של כ-4.14 דולרים למניה, כך לפי סקר שערכה "בלומברג" ■ האם מהלך שכזה יתרום להשבת אמון המשקיעים?

בעלי המניות של אפל עשויים לקבל נתח גדול יותר מערימת המזומנים שלה, כך לפי סקר אנליסטים שערכה סוכנות "בלומברג". תוצאות הסקר מעידות כי בכוונת ענקית הטכנולוגיה להגדיל את היקף הדיבידנד בכ-56% ובכך לפצות במעט את המשקיעים שסבלו לאחרונה מירידת ערך מניית החברה.

כאמור, לפי תוצאות הסקר, אפל עשויה להגדיל את הדיבידנד הרבעוני ל-4.14 דולרים למניה ולתשלום שנתי כולל של 15.7 מיליארד דולר, כך לפי ממוצע הערכות של 6 אנליסטים. אם אפל אכן תגדיל את הדיבידנד ברמה כזו, תשואת הדיבידנד שהיא תחלק תעמוד על 3.7%, גבוה יותר מ-86% מהחברות המחלקות דיבידנד ונסחרות במדד ה-S&P 500 .

גנה מונסטר, אנליסט בפייפר ג'פרי סבור כי אפל תממן את הגדלת הדיבידנד מתוך קופת המזומנים שלה, העומדת על כ-137 מיליארד דולר, ולא תעשה שימוש ברווחיה בחו"ל, שכן אלו יהיו כפופים לתשום מסים מקומיים נוספים.

מנכ"ל אפל טים קוק, שלפני כשנה הכריז על חלוקת דיבידנד ותוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 10 מיליארד דולר, ניצב בימים אלה בפני לחץ גובר והולך של בעלי מניות המבקשים ממנו לבצע צעדים אמיצים יותר, לשתף אותם בעוגת המזומנים הגדולה של החברה ולבצע השקעות שיסייעו לחברה להתמודד עם התחרות הגוברת מצידן של סמסונג וגוגל.

נזכיר, מניית אפל איבדה כ-37% מאז השיא שרשמה בספטמבר 2012, זאת בהשוואה לתשואה של כ-6.8% שרשם מדד ה-S&P 500 באותה תקופה. ביום שישי מניית החברה טיפסה בכ-2.6% לרמה של כ-443 דולר.