זה הכול? חברת הייעוץ אנטרופי נמכרה ב-1.3 מיליון שקל

חברת הייעוץ למוסדיים נמכרה ע"י וואן טכנולוגיות לפי שווי הנמוך בכ-60% מהמחיר בו נרכשה ב-2010 ■ החברה מייעצת בתחומי ניהול סיכונים, ביקורת פנימית, ניהול סיכוני מערכות מידע וממשל תאגידי

חברת וואן טכנולוגיות דיווחה היום כי התקשרה בהסכם למכירת הבעלות בחברת אנטרופי שירותי מחקר כלכלי, שעוסקת בייעוץ לגופים המוסדיים בשוק ההון, תמורת 1.3 מיליון שקל בלבד. מחיר זה נמוך בכ-60% מהמחיר שבו רכשה אנטרופי ב-2010 את פעילות הייעוץ למוסדיים, שביצעה עד אז פועלים סהר.

אנטרופי שירותי מחקר היא חברה בת בבעלות מלאה של אנטרופי יועצים, שבה מחזיקה וואן טכנולוגיות ב-55% מהמניות. ביתרת מניות החברה מחזיקים מייסדי ומנהלי החברה - גל סטאל, יגאל אברהמי וארנסט קציר - והם גם אלו שרכשו ממנה אתמול את הבעלות באנטרופי שירותי מחקר.

"הרומן" של וואן טכנולוגיות עם אנטרופי יועצים החל בשנת 2008, אז רכשה חברת שירותי המחשוב של עדי אייל את השליטה (75%) בחברה, שמספקת שירותי ייעוץ בתחומי ניהול סיכונים, ביקורת פנימית, ניהול סיכוני מערכות מידע וממשל תאגידי. ב-2010 רכשה אנטרופי יועצים את פעילות פועלים סהר תמורת 3.2 מיליון שקל, וזו סופחה כחברת בת, תחת השם אנטרופי שירותי מחקר כלכלי.

ההנהלה נושמת לרווחה?

בניגוד לשווי הסמלי שבו היא נמכרת כעת, פעילות הייעוץ של אנטרופי שירותי מחקר עבור הגופים המוסדיים - בעיקר בכל הקשור לאישור עסקאות בעלי עניין וחבילות שכר למנהלים - משכה בשנים האחרונה תשומת לב רבה בשוק ההון, כך שסביר שהנהלת וואן נושמת לרווחה עם עסקת ההיפרדות מפעילות זו.

במקביל, הודיעה וואן כי השותפים המנהלים ירכשו 4% נוספים בחברה האם, אנטרופי יועצים, ויעלו את החזקתם ל-49%. במקביל, הם יקבלו אופציה לרכישת יתרת המניות למימוש עד ינואר 2014, תמורת 7.6 מיליון שקל. האופציה משקפת שווי של כ-15.1 מיליון שקל לאנטרופי יועצים. מדובר בשווי נמוך ביחס להערכת השווי שצירפה וואן לדוח השנתי שפרסמה לפני ימים אחדים, ושבו נקבה בשווי של 21.6 מיליון שקל. אשתקד הוערכה אנטרופי יועצים ב-30 מיליון שקל.

אנטרופי יועצים סיימה את 2012 עם הפסד של כ-300 אלף שקל, וחילקה דיבידנד של 1.1 מיליון שקל. מוואן טכנולוגיות נמסר היום כי "כפועל יוצא ממדיניותה להתמקד בתחומי הליבה ולבצע רכישות ומיזוגים בתחומים אלה, בחרה החברה להיענות להצעת קבוצת המייסדים של אנטרופי יועצים ולמכור להם את החזקותיה בחברה".

סטאל, מנכ"ל אנטרופי יועצים, מסר כי "החברה התפתחה משמעותית בשנים האחרונות, וכיום היא מעורבת בפרויקטים מובילים ומורכבים לארגונים הגדולים במשק הישראלי. אנו מאמינים בחברה, במנהליה ובעובדיה, ובוחנים בכל עת כיוונים מקצועיים ואסטרטגים נוספים, על מנת לספק ללקוחותינו פתרונות מקצועיים, איכותיים ובעיקר כוללים".

סטאל, שמשמש גם יו"ר חברת אנטרופי שירותי מחקר כלכלי, הוסיף כי " אנו ללא ספק מבינים את הרגישות הרבה של תפקידנו, ואת המחויבות הציבורית הגבוהה. לכן אנו פועלים למיסוד ויישום כללים הדוקים וסדורים של רגולציה פנימית. אנו מבינים כי הרשות לני"ע החלה בתהליך של מיסוד כללי פיקוח והסדרה לפעילותינו, דבר שהוא כמובן מבורך על ידינו. עם זאת, לא הסתפקנו בכך, והתחלנו כבר לפני חודשים מספר באופן עצמאי תהליך של בחינה ועיצוב כללי רגולציה פנימית, באמצעות גורמים חיצוניים מובילים בתחום זה".