לפיד החליף את שטיינץ כשר האוצר: "זה קשה"

בטקס שנערך במשרד האוצר בירושלים מעביר הבוקר השר היוצא יובל שטייניץ את התפקיד הבכיר ליושב ראש "יש עתיד"

בטקס שנערך במשרד האוצר בירושלים מעביר הבוקר (ג') השר היוצא יובל שטייניץ את התפקיד הבכיר ליושב ראש "יש עתיד", שזכה בו לאחר המשא ומתן המתיש שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.

לפיד נשא דברים קצרים בתום הטקס והבהיר כי הוא מודע לכובד האחריות המוטלת עליו מעתה. "להיות שר אוצר במדינת ישראל זה קשה", אמר יו"ר יש עתיד. הוא גם פנה לקודמו בתפקיד, הד"ר יובל שטייניץ, ובירך אותו על פועלו הרב: "עוד לא התרגלתי לדבר בשם מדינת ישראל - אבל בשם מדינת ישראל אני רוצה להודות לך".

השר היוצא יובל שטייניץ שנראה נרגש מאוד מהמאורע, הודה לעובדי המשרד על עבודתם המסורה בשנים האחרונות. הוא סיפר על תחילת דרכו, על החששות שליוו אותו בתחילת הדרך וגם לא פסח על ההישגים של כהונתו. "אני מסיים כאן היום עם תחושת סיפוק", הדגיש שטייניץ.

שטייניץ איחל הצלחה ללפיד בתפקידו החדש. "זאת בהחלט משימה כבדה מאוד", הבהיר השר היוצא. "אבל אתה תהיה כאן לשמור על הגחלת".

יחד עם לפיד נכנס למשרד גם מיקי לוי שמונה ברגע האחרון לסגנו. לוי בן ה-61 שימש כמפקד מחוז ירושלים של המשטרה בשיאה של אינתיפאדת אל-אקצה וכנספח המשטרה בארה"ב. הוא בעל תואר שני בחינוך ומנהל ציבורי. כעת ל"יש עתיד" יש שני נציגים במשרד הבכיר.

השר שטייניץ שיעזוב את תפקידו לא יישאר בידיים ריקות. ראש הממשלה נתניהו הפקיד בידיו את המשרד לעניינים אסטרטגיים, את תיק המודיעין והוא צפוי גם להיות אמון על הקשרים האסטרטגיים של ישראל וכן לראש הוועדה לאנרגיה אטומית.