סקר מעודד: ה'פד' ימשיך להיות ה'שוגר דדי' של וול סטריט

סקר כלכלנים ואנליסטים שערך ה-CNBC מראה כי מרבית המשתתפים סבורים כי ה'פד' ימשיך את רכישות האג"ח עד מאי 2014 ■ לפי הסקר, ה'פד' עשוי לרכוש אג"ח בהיקף כולל של עוד 917 מיליארד דולר עד סוף השנה

בעוד ועידת השוק הפתוח של הבנק המרכזי בארה"ב מתכנסת היום (ג') לישיבה בת יומיים שבסופה ה'פד' יפרסם את החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית, סקר האנליסטים לחודש מארס של CNBC מצביע על אופטימיות בכל הנוגע להמשך התוכניות להרחבה כמותית של ה'פד'.

בסקר שערך רשת CNBC השתתפו 54 אנליסטים, כלכלנים ומנהלי השקעות, שמאמינים כי הבנק המרכזי של ארה"ב יגביר את קצב רכישות האג"ח שלו במסגרת התוכניות להרחבה כמותית להיקף שנתי כולל של עוד 917 מיליארד דולר. זאת, לעומת הערכה מוקדמת בחודש ינאור, שעמדה על רכישות של עוד כ-858 מיליארד דולר.

ה'פד' חייב להתעודד מההשפעה של המדיניות שלו על שוק המניות, שוק הדיור ועל הכלכלה, כך שאין צורך לשנות את מה שכבר עושה את העבודה", טוען ג'ון קטר מחברת Ardent Asset Advisors . "עם זאת, בסוף הם (ה'פד') יצטרכו להכין את המשקיעים להפסקת רכישות האג"ח. בנקודה מסוימת הם יתחילו לדבר על סיום ה-QE, אם כי סביר להניח שזה לא יקרה עד שנה הבאה", הוא הוסיף.

באופן לא מפתיע, מרבית המשתתפים בסקר מאמינים כי ה'פד' יפסיק את רכישות האג"ח רק במאי 2014, זאת בהשוואה לסקר הקודם בו האנליסטים טענו כי ה'פד' יפסיק את רכישות האג"ח רק בנובמבר 2014.

כאמור, ועדת השוק הפתוח של ה'פד' תתכנס היום לישיבה בת יומיים שבסיומה הבנק המרכזי יודיע על החלטת הריבית, המדיניות המוניטרית והתחזיות הכלכליות המעודכנות. יו"ר ה'פד' בן ברננקי כבר הודיע כי יקדים את הפרסום כדי למנוע ספקולציות בשוק.

רבים מקווים כי ה'פד' לא ייצא בהכרזות משמעותיות לאף כיוון, ובכך למעשה ימשיך וישמר את המדיניות המוניטארית המרחיבה של הבנק - הכוללת ריבית אפסית (אשר צפויה להיוותר על כנה עד שנת 2014) ורכישת אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות. בממוצע, מרבית המשתתפים בסקר אמרו כי ה'פד' יפסיק בהדרגה את רכישות האג"ח בתחילת ינואר 2014.