הבורסה סגרה בירידות; לאומי ופז נפט נסוגו בכ-3.2%

ירידות שערים באירופה ובניו-יורק ■ עונת הדוחות ממשיכה במלוא המרץ - הבוקר דיווחו לאומי, הפועלים והחברה לישראל ■ סקיילקס מזהירה - הערת עסק חי לחברה

יום המסחר בבורסה בת"א נסגר (ה') תוך ירידות במדדים המובילים, ירידות שהתחזקו בשעה האחרונה של המסחר על רקע החולשה באירופה ובוול סטריט. עונת הדוחות מגיעה לשיאה היום ובימים הקרובים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

בוול סטריט ננעלו אתמול המדדים בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.7%, בהשראת דבריו של יו"ר הבנק המרכזי ברננקי, שאמר כי ימשיך לסייע לשווקים ולרכוש אג"ח בהיקף כ-85 מיליארד דולר מדי חודש וישמור על מדיניות ריבית אפסית עד לשיפור מהותי בכלכלה ועד ששיעור האבטלה יירד לרמה של 6.5%.

גם המשבר בקפריסין היה ברקע למסחר, לאחר שהפרלמנט המקומי דחה את התוכנית למיסוי פקדונות הבנקים, במהלך שאמור היה להבטיח למדינה סיוע חיצוני ממדינות אירופה בהיקף של 10 מיליארד אירו. בכל מקרה, בבנק המרכזי באירופה (ECB) הבהירו כי ישקלו להזרים לקפריסין הון בכל מקרה.

בבורסה המקומית נמשכת עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה, כשהיום פרסמו הבנקים הפועלים ולאומי דוחות. אתמול דיווחו הבינלאומי ודיסקונט, כמו גם חברות גדולות כמו קבוצת עזריאלי, שטראוס, ועוד.

לאומי, פועלים והחברה לישראל פרסמו דוחות

צדיק בינו, בעל השליטה בפז, הפיץ היום מניות של פז נפט בהיקף של 150-200 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

הבנקים הפועלים ולאומי פרסמו היום כאמור את תוצאות הרבעון הרביעי ושל השנה כולה. אחריהם, גם חברה לישראל של משפחת עופר פרסמה דוחות.

בנק לאומי הפסיד ברבעון הרביעי 259 מיליון שקל, הרבה מעבר לצפי שפירסם במארס להפסד של 100 מיליון שקל, לראשונה מאז הרבעון השלישי של 2008, שבו המשבר הפיננסי היה בשיאו. ברבעון הרביעי ב-2011 הבנק הרוויח 618 מיליון שקל. בשנת 2012 הבנק רשם רווח נקי של 931 מיליון שקל, לעומת 1.891 מיליארד שקל רווח נקי בשנת 2011 - צניחה של 50%. (לסיפור המלא)

אגב לאומי, איש העסקים שלמה אליהו, בעל עניין מרכזי בבנק, מפיץ מניות של לאומי בהיקף של כ-300 מיליון שקל, באמצעות דויטשה בנק ובית ההשקעות IBI. אליהו מוכר את המניות לפי 12.75 שקל למניה.

בנק הפועלים סיכם הבוקר את 2012 עם ירידה של 7.4% ברווח הנקי ל-2.54 מיליארד שקל לעומת 2.74 מיליארד שקל ב-2011. (לסיכום המלא)

החברה לישראל סיכמה הבוקר את 2012 עם יציבות בהכנסות: 21.77 מיליארד דולר. בשורה התחתונה מסכמת החברה את השנה עם הפסד של 146 מיליון דולר לעומת רווח של 155 מיליון דולר ב-2011, ואת הרבעון הרביעי בהפסד של 306 מיליון דולר לעומת הפסד של 51 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011.

מניית הביומד ביוליין צנחה אמש בוול סטריט בשיעור של 53%, לאחר צניחה בשיעור דומה ביום המסחר בבורסה בת"א אתמול. החברה הודיעה כי תוצאות ניתוח הביניים של הניסוי הקליני שלב II/III בתרופה של החברה לטיפול בסכיזופרניה הניתנת בבליעה, מצביעות על כך שהניסוי אינו עומד ביעד המרכזי אשר הוגדר מראש.

סקיילקס של אילן בן דב דיווחה אתמול כי "קיים ספק להמשך פעילותנו כעסק חי. נזמן אסיפת מחזיקי אגרות חוב כדי לדון בהשלכות". זאת, בעקבות העובדה כי לחברה האם שלה, סאני , אין מקורות מספיקים לביצוע פירעון האג"ח שלה ולאחר שמחזיקי האג"ח סירבו לדחות פעם נוספת את תשלומי הקרן והריבית.

חברת אליום מדיקל דיווחה היום כי שני הסכמים נחתמו עם מפיצים בספרד וטורקיה והסכם עקרונות מחייב נחתם עם מפיץ בדרום אפריקה. ההסכמים הינם לתקופות של עד חמש שנים וכל הסכם כולל אופציה להארכה במידה והמפיץ עמד ביעדים שהוצבו לו. בהסכמים נקבעו יעדי מכירות מינימליים שנתיים לפיהם המפיצים מתחייבים לרכוש מהחברה מוצרים על פני תקופות ההסכמים בתמורה כוללת בהיקף של כ - 6 מיליון שקלים לפחות. המכירות הראשוניות תחת הסכמי ההפצה בספרד וטורקיה החלו ברבעון הראשון של שנת 2013 והמכירות לדרום-אפריקה צפויות להתחיל ברבעון השני של השנה.