"פשוט נמאס לו": ברננקי יפרוש מראשות הפדרל ריזרב?

האם יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, יפרוש בקרוב, בד בבד עם הכרזה אפשרית על סיום ההרחבה המוניטארית שמנהיג הבנק מאז משבר הסאב-פריים? ■ במסיבת העיתונאים אתמול, השאיר יו"ר ה'פד' יותר סימני שאלה מסימני קריאה

האם יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, יפרוש בקרוב, בד בבד עם הכרזה אפשרית על סיום ההרחבה המוניטארית שמנהיג הבנק מאז משבר הסאב-פריים? במענה על שאלה בנושא במסיבת העיתונאים אתמול, הבהיר ברננקי כי "דיבר עם הנשיא, ברק אובמה, מעט בנושא", והבהיר כי אינו מרגיש "אחריות אישית" להישאר בתפקיד עד סיום המהלך המוניטארי הנוכחי.

"אני לא חושב שאני האדם היחיד בעולם שיכול לנהל את היציאה מהמדיניות המוניטארית הנוכחית", הבהיר ברננקי כשנשאל בנושא במסיבת העיתונאים אמש, שהתקיימה לאחר כינוס ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב. ברננקי הבהיר כי דן בנושא סיום כהונתנו, אשר תסתיים לפי חוק בסוף חודש ינואר 2014, כבר מספר פעמים.

תגובתו של יו"ר ה'פד' עומדת בקו אחד עם הערכות אנליסטים וכלכלנים רבים בארה"ב כי ברננקי, 59, עייף ולאה. את מרבית תקופתו כיו"ר הבנק המרכזי בארה"ב, 7 שנים במספר, הוא העביר בעיקר בניסיון להילחם במשבר הפיננסי שתקף את ארה"ב עם פיצוץ בועת הסאב-פריים, וגורמים ששהו עם ברננקי בשיחות פרטיות מציינים, במילים פשוטות, ש"פשוט נמאס לו".

בפדרל ריזרב, לבינתיים, מתעקשים שלא להגיב באופן רשמי על מועד פרישתו של ברננקי. גם בבית הלבן שומרים על שתיקה.