בנה"פ: "זיסר אחראי להשמדת ערך באלביט הדמיה"

הבנק, שהגיש בקשה לכינוס נכסים לאירופה ישראל, מגיב לתגובת אירופה ישראל על בקשה זו ■ "הסדר החוב שמוצע באלביט הדמיה נגוע בניגוד עניינים"

בנק הפועלים הגיש היום (שישי) לבית המשפט את תגובתו לתגובת אירופה ישראל לבקשת הכינוס של הבנק.

אירופה ישראל היא חברה פרטית של מוטי זיסר שבאמצעותה הוא שולט באלביט הדמיה . לאחרונה הגיע זיסר למתווה הסדר חוב עם הקרנות יורק ו-DK Partners, המחזיקות בכ-50% מהאג"ח של אלביט הדמיה.

הבנק דוחה בתגובתו את כל טענות אירופה ישראל, שבשליטת זיסר. עוד טוען הבנק, כי "אין חולק שאירופה ישראל הפרה את ההתחייבויות שלה כלפי הבנק באופן המקנה לבנק זכות למימוש כל הבטחונות שניתנו לטובתו".

בנוסף, מציין הבנק כי טענות אירופה ישראל בדבר הנזק שייגרם כביכול כתוצאה מכינוס הנכסים הן טענות מופרכות וחסרות יסוד וכי הסדר החוב שמוצע ביחס לאלביט הדמיה לקוי ונגוע בניגוד עניינים. הבנק דחה גם את הטענה כי נדרשת המשך העסקתו של זיסר באלביט הדמיה.

לפי בנק הפועלים, "זיסר אחראי להשמדת ערך בהיקף חסר תקדים וכי בהנהגתו ירד שוויה של אלביט הדמיה מכ-4 מיליארד שקל לכ-250 מיליון שקל בלבד. הטענה כי מר זיסר הוא היחיד שיכול לחלץ את אלביט הדמיה מהבור שהוא עצמו כרה לה היא טענה מופרכת על פניה".

הבנק טוען עוד כי קיימת סכנה ממשית להברחת נכסים מאירופה ישראל.

את הבקשה הגיש בנק הפועלים באמצעות עורכי דינו גיורא ארדינסט, תומר ויסמן מיטל טויסטר ואבי סתיו ממשרד ארדינסט בן נתן ושות'.

אלביט הדמיה בשליטתו של זיסר פרסמה ביום ה' את תוצאותיה הכספיות לשנת 2012, כאשר בשורה העליונה החברה אומנם דיווחה על גידול של כ-25% בהכנסות ל-734 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות ב-2011, אולם בשורה התחתונה הפסדי החברה גדלו בכ-85% ל-456 מיליון שקל.

ההפסד לבעלי מניות הרוב הסתכם בכ-293 מיליון שקל ואילו ההפסד לבעלי מניות המיעוט הסתכם בכ-162 מיליון שקל.