הסתיימה הסאגה: ווסטהאם עוברת לאצטדיון האולימפי החל מעונת 2016/17

"הפטישים" קיבלו סופית את המפתחות למתקן החדיש; במסגרת ההסבה לאצטדיון כדורגל תוקטן תכולתו מ-80 אלף מקומות ל-54 אלף

אחרי סאגה שנמשכה שלוש שנים, כולל הגעה לבתי משפט ואין סוף התנגדויות, נמצאה קבוצת הכדורגל שזוכה במעבר לאצטדיון האולימפי החדיש בלונדון: ווסטהאם יונייטד. "הפטישים", שמשחקים באצטדיון אפטון פארק המיתולוגי (נחנך ב-1904), מתוכננים לעבור לאצטדיון האולימפי בתחילת עונת 2016/17.

האצטדיון האולימפי נבנה עבור משחקי לונדון 2012, בהשקעה של 537 מיליון ליש"ט, ואירח את טקס הפתיחה וטקס הסיום וכן את תחרויות האתלטיקה. במסגרת העסקה תשכור ווסטהאם את האצטדיון למשך 99 שנים.

עוד לפני המשחקים האולימפיים החלו קרבות ירושה על המגרש. ווסטהאם זכתה בו אחרי מאבק מול טוטנהאם הוטספר ומול קבוצת הליגה השלישית לייטון אוריינט. בפברואר 2011 התקבלה החלטה שווסטהאם היא זו שתעבור לאצטדיון, אולם בעקבות התנגדות משפטית שהגישה לייטון אוריינט הוחלט לעכב את ההחלטה, עד להודעה בסוף השבוע הנוכחי.

עם זאת, האצטדיון יעבור שינויים רבים על מנת להתאימו לאירוח משחקי כדורגל. תכולתו תצומצם מ-80 אלף מקומות ל-54 אלף, ובנוסף ייבנה גג. עלות התאמת האצטדיון נאמדת ב-190 מיליון ליש"ט, מתוך זה תשלם ווסטהאם 15 מיליון ליש"ט ובנוסף התחייבה לדמי שכירות בסך 2 מיליון ליש"ט לעונה.

הדאגה הגדולה ביותר של ווסטהאם כעת היא באיזו ליגה תפתח את עונת 2016/17 כשתחנוך את האצטדיון. נכון לעכשיו מדורגת הקבוצה במקום ה-14 בפרמיירליג 6 נקודות מהקו האדום, אחרי שרק בתחילת העונה עלתה מליגת המשנה.