חיזוק מפתיע לאובמה: מקיין תומך בהעלאת מסים לעשירים

בריאיון שישודר היום ברשת "בלומברג" קרא הסנטור הרפובליקני לחבריו למפלגה לתמוך בהעלאת מסים ■ מקיין גם שיבח את התנהלותו של אובמה בסוגייה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מקבל חיזוק מפתיע בניסיונות שלו להעלאת מסים על עשירים בניסיון להעלות את ההכנסות של המדינה. הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין, מי שהתמודד מול אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008, אמר בריאיון לרשת "בלומברג" כי על הרפובליקנים להסכים להעלאת מסים במסגרת עסקה כוללת ארוכת טווח.

בריאיון, שישודר היום בערוץ הטליוויזיה של "בלומברג", אמר מקיין שהוא גם בעד סגירת פרצות בחוקים השונים שאפשרו לאנשים לנצל אותם על מנת לחמוק מתשלום המסים המוטלים עליהם. "אני מסכים - ותמיד הסכמתי - לסגירת פרצות בחוקים ולחיסול עסקאות מיוחדות לאינטרסים מיוחדים", אמר מקיין בריאיון שבמהלכו גם שיבח את הנשיא אובמה על ניסיונות ההידברות שלו עם שתי המפלגות.

מקיין אמר כי הגישה של אובמה כיום שונה מהגישה שלו בקדנציה הראשונה שלו בתפקיד ושהוא כעת פותח בדיאלוג עם המפלגה הרפובליקנית בניסיונות שלו להגיע לפשרה בעניין בניגוד לניסיונות שלו בקדנציה הקודמת לכפות על המפלגה את דרישותיו.

נזכיר שהמחלוקת העיקרית בין הדמוקרטים לרפובליקנים כיום הינה מאיפה יגיע הכסף להפחתת 1.2 טריליון דולר מהגירעון התקציבי של ארצות הברית. בעוד שהדמוקרטים מעוניינים להעלות מסים על עשירים למימון המהלך, במפלגה הרפובליקנית דוחים את ההצעה הזאת, מה שהביא לקיצוץ רוחבי בהוצאות הממשל שנכנס לתוקף בתחילת החודש הנוכחי.