נעילה חיובית בבורסה; מניית אלביט מערכות טיפסה 2.85%

קבוצת דלק ואפריקה ישראל פרסמו דוחות ■ קפריסין אישרה שלשום שורה של צעדים על מנת למנוע קריסה של אחד הבנקים ■ ישראל התנצלה בפני טורקיה ■ בנק ישראל יפרסם הערב את הריבית במשק לחודש אפריל

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בעליות שערים כאשר מדד הבנקים הוסיף לערכו 1.6%. זאת על רקע נעילה חיובית ביום ו' בוול סטריט ועל רקע ההתפתחויות האחרונות בקפריסין וההתקדמות שלה לעבר עמידה בתנאים לקבלת חבילת חילוץ מהאיחוד האירופי. בזירה המקומית, בנק ישראל יפרסם הערב את הריבית של חודש אפריל. ועוד במוקד: המשקיעים הגיבו להתנצלות הישראלית בפני טורקיה על אירועי ה"מרמרה", לקראת אפשרות ממשית לנירמול היחסים מול טורקיה.

שבוע המסחר יהיה קצר לרגל חג הפסח, כאשר מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסה. בימים רביעי וחמישי יינעל המסחר מוקדם מהרגיל.

המסחר בבורסה ננעל ביום חמישי בירידות שערים, כשמדד ת"א 25 מאבד כ-0.8% מערכו וננעל על רמה של 1,239.09 נקודות. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" כותב בסקירה השבועית שלו כי היות והמדד הגיע לרמת התתנגדות שעומדת על 1,240 הנקודות, אז עדיין יש סיכוי להמשך מגמת העלייה לטווח ארוך.

"תל אביב 25 הצליח לעלות מעל 1,240 נקודות ולהיתמך, פחות או יותר, מעל רמה זו (1,239 זה עדיין בסדר במסגרת מרחב הדיוק הטכני)", כתב סגל בסקירה שלו. "בסך הכל, המדד הולך בכיוון החיובי אליו התייחסנו כאן אם כי ברור שצהלות שמחת קונים לא נשמעו עדיין בשל העלייה הקלילה הזו מה שיש בה הוא השארת הסיכוי להמשך העלייה ועם התובנה הזו נצא אל חג הפסח ולימי מסחר דלילים. מי מחפש אקשן של חג, וול סטריט לשירותו".

בנק ישראל צפוי לפרסם הערב את הריבית שלו לחודש כשברקע עומד מדד המחירים לצרכן של חודש פברואר שפורסם לפני כשבוע וחצי ונותר ללא שינוי. בנק ישראל הקדים את פרסום המדד למחר במקום המועד הרגיל ביום שני לרגל חג הפסח.

בליץ חקיקתי בקפריסין

נעבור לאירופה ולמה שקורה בקפריסין. הפרלמנט הקפריסאי אישר בשישי בלילה שורה של הצעות חוק שנועדו להגביל את פעולת הבנקים במטרה למנוע קריסה של אחד מהם. החוקים החדשים כוללים גם דרישות הון חדשות כמו גם מנגנונים שנועדו להגן על חלק מחשבונות האזרחים במידה ואחד מהבנקים אכן יקרוס בסופו של דבר. בשבת הייתה אמורה להתקיים הצבעה על מיסוי הפקדונות בבנקים המקומיים, אך דיווחים מהשעות האחרונות מצביעים על כך שההצבעה נדחתה עד לאחר דיון מיוחד שקיימו שרי האוצר של גוש האירו בעניין מחר בבריסל.

הבליץ החקיקתי בקפריסין בא לאחר שביום חמישי הציב הבנק המרכזי האירופי אולטימטום לממשלה הקפריסאית ובה הוא איים להפסיק את כל העברות הכספים למדינה אם המדינה לא תעמוד בכל הדרישות לקבלת חבילת החילוץ (בהיקף של 10 מיליארד אירו) עד יום שני הקרוב.

בארצות הברית נרשם במהלך סוף השבוע אירוע נדיר בשנים האחרונות, כשהסנאט הצליח, ברוב דחוק של 50 מול 49 מתנגדים, לאשר לראשונה מזה 4 שנים תקציב למדינה בהיקף של 3.7 טריליון דולר. התקציב לשנת 2014 מאפשר העלאת מסים כפי שרצה הנשיא אובמה ומנגד קיצוץ נרחב בהוצאות, ולמרות הכל לא יצליח להוציא את הממשל האמריקאי מהבוץ של החוב בעוד עשור מעכשיו.

קבוצת דלק פרסמה דוחות

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה סיכמה הבוקר את שנת 2012 עם זינוק בהכנסות ל-71.6 מיליארד שקל לעומת 59.2 מיליארד שקל ב-2011. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-446 מיליון שקל לעומת 2.61 מיליארד שקל רווח ב-2011.

חברת אפריקה ישראל פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לשנת 2012, מהם עולה כי ההפסד המיוחס לבעלי החברה הסתכם בשנת 2012 בכ-1 מיליארד שקל. ההפסד נובע בעיקר מהפחתות נטו בסך של 1.08 מיליון שקל המיוחס ברובו בגין ירידה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה. (לסיפור המלא)

הפיוס עם טורקיה עשה טוב למניית אלביט מערכות שרשמה עליות חדות במסחר.

בנק הפועלים פרסם ביום חמישי כי הבנק סיים את שנת 2012 עם ירידה של 7.4% ברווח הנקי ל-2.54 מיליארד שקל לעומת 2.74 מיליארד שקל ב-2011. ההכנסות ממימון רשמו עלייה של 6.7% ל-8.41 מיליארד שקל, בעוד ההכנסות מעמלות ואחרות רשמו עלייה מינורית ל-5.22 מיליארד שקל. בסה"כ, רשמו הכנסות הבנק הכוללות עלייה של 4.3% ל-13.63 מיליארד שקל.

באותו יום פרסם בנק לאומי את התוצאות הכספיות שלו לרבעון הרביעי ולשנת 2012 כולה, מהם עולה כי התמונה ברבעון הרביעי היא גרועה בהרבה ממה שצפו בבנק. בנק לאומיהפסיד ברבעון הרביעי 259 מיליון שקל, הרבה מעבר לצפי שפירסם במארס להפסד של 100 מיליון שקל, לראשונה מאז הרבעון השלישי של 2008, שבו המשבר הפיננסי היה בשיאו. ברבעון הרביעי ב-2011 הבנק הרוויח 618 מיליון שקל. יש לציין כי באזהרת הרווח שפרסם הבנק מוקדם יותר ציין לאומי כי תוצאות החברה לישראל אינן ידועות ולא נלקחו בחשבון.

חברת הביטוח הפניקס פרסמה הלילה (מוצ"ש) את דוחותיה לשנת 2012. בשורה התחתונה דיווחה הפניקס על רווח של כ-217.9 מיליון שקל בשנת 2012 (המיוחס לבעלי המניות של החברה) לעומת כ-53.5 מיליון שקל ב-2011. סך כל הרווח הכולל בשנה שעברה הסתכם בכ-402.8 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-30 מיליון שקל ב-2011.

רשות התרופות האירופית (EMA) המליצה ביום שישי לאשר את התרופה טקפידרה של ביוג'ן לטיפול בטרשת נפוצה, מהלך שעלול לפגוע במכירות תרופת הדגל של טבע הקופקסון. ב-28 במארס צפויה רשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) לאשר לשיווק בארה"ב את התרופה.

אלביט הדמיה , שבשליטת מוטי זיסר, פרסמה בחמישי את תוצאותיה הכספיות לשנת 2012, כאשר בשורה העליונה החברה אומנם דיווחה על גידול של כ-25% בהכנסות ל-734 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות ב-2011, אולם בשורה התחתונה הפסדי החברה גדלו בכ-85% ל-456 מיליון שקל.