יחימוביץ': "לפיד נשמע כמו נתניהו - תמשיכו להיות הכספומט"

יחימוביץ' בפייסבוק: "לפיד בעצם אומר: 'אחי העבדים, אני לא מבין בכלכלה, אבל משהו חדש בכל זאת מתחיל: על הגזרות, הקיצוצים, המסים - אתם הולכים לשמוע דרך הפייסבוק"

אחרי שח"כ משה גפני תקף, עכשיו גם יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' מצטרפת למתקפה נגד שר האוצר יאיר לפיד. יחימוביץ' כתבה בפייסבוק שלה, "לפיד קם בבוקר והוא נשמע בדיוק, אבל בדיוק, כמו נתניהו. אחי העבדים, אתם הולכים להמשיך להיות הכספומט של המדינה ולשלם את המחיר".

עוד כתבה יחימוביץ': "לפיד בעצם אומר: 'אחי העבדים, אני לא מבין בכלכלה כפי שאמרתי לכם ביושר, אבל את שיעורי הכלכלה הראשונים אני לוקח מפקידי האוצר. כתינוק בן יומו הם מלמדים אותי את המילים ואת התוכניות הישנות, אלה שממילא כבר שוכבות מוכנות מימי נתניהו... הלילה גם נרדמתי כמו תינוק עם חוברת שהם הכינו לי.

'אבל משהו חדש בכל זאת מתחיל: על הגזרות, הקיצוצים, המסים - אתם הולכים לשמוע דרך הפייסבוק. יעצו לי לומר, כמו ביבי, רגע לפני שאני עושה כלכלה ישנה, להגיד שקבלתי את המשק במצב איום ונורא ואין ברירה. למדתי את החומר מהר, ותוך כמה שעות הבנתי שאתם אשמים במצב וגם היחידים שאני יכול לחלוב.

'אחי העבדים, הלילה גיליתי שעד עכשיו כולכם השתתפתם במסיבה. עובדים סוציאליים, מורות, עובדי קבלן, אנשי הייטק ורופאים צעירים, סטודנטים, קשישים, חד הוריות, פועלים בתעשיה, חגגתם מספיק, המסיבה נגמרה. אני הולך להטיל עליכם גזרות וקיצוצים וחסר לכם שתאשימו מישהו מלבד את עצמכם.

'כן, אתם עובדים יותר ומרוויחים פחות, כן, קניית דירה הפכה למדע בדיוני, כן, מחירי המזון זינקו, כן, אתם משלמים מכספכם על חינוך ובריאות שהיו אמורים להיות חינם. חגגתם, מה? מעכשיו יהיה עוד יותר גרוע. עוד מאותו הדבר, יותר חזק. אבל אצלי זה יהיה עם חיוך, ומדי פעם אני גם אגיד 'חזון', 'ערכים' 'שוויון בנטל', כדי שלא תדעו מאיפה זה בא לכם.

'טוב, לא לכולכם החגיגה תיגמר. התאגידים העשירים ביותר ימשיכו לא לשלם מסים בכלל, בעלי ההון ימשיכו לעשות תספורות על החסכונות שלכם, המנכ"לים ימשיכו להרוויח יותר ממיליון שקל בחודש, אוצרות הטבע של המדינה ימשיכו להעשיר רק כמה משפחות.

'פקידי האוצר הסבירו לי שלהטיל מע"מ על הקניות שלכם בסופר, יעבור הרבה יותר בקלות מלהטיל מס אמת על העשירים ביותר. שלהקפיא שכר ולהטיל מסים על קרנות השתלמות של מורים, זה יותר קל מלהגביל קצת שכר בכירים של מיליון שקל בחודש. שאתם כבר רגילים, והם לא. אז אחי העבדים, משהו ישן נמשך. אבל עם חיוך'", כותבת יחימוביץ' בפייסבוק.