באוצר מאוכזבים: רשות התקשורת יורדת מהפרק

באוצר קיוו שהממשלה החדשה תבטל את משרד התקשורת ותקים במקומו רשות, אך בפועל, כידוע, נתניהו החליט שהמשרד לא יבוטל ומסר אותו לגלעד ארדן

אכזבה במשרד האוצר מדחיית הרעיון להקמת רשות תקשורת: באוצר היו מי שחשבו שצמצום מספר השרים בממשלה יוביל לכך שאחד המשרדים הראשונים שיבוטל לטובת הקמת רשות תקשורת יהיה משרד התקשורת, אך בפועל, כידוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהמשרד לא יבוטל ומסר אותו לגלעד ארדן.

המשמעות היא שרעיון הקמת רשות התקשורת, וכל העבודה שנעשתה עד עתה, יצטרכו לחכות להזדמנות נוספת בממשלה הבאה, שכן הסיכוי ששר מכהן יוותר על המשרד לטובת הקמת רשות בתקופת כהונתו הוא אפסי.

במשרד האוצר פעלו לפני הקמת הממשלה לכך שההסכמים הקואליציוניים יכללו הסכם להקמת רשות תקשורת במקום משרד התקשורת.

משרד האוצר, כמו גם גורמים רבים בשוק ובמערכת הפוליטית, סבורים כי חשוב לבטל את משרד התקשורת מטעמים שונים, אך בעיקר מהסיבה שרשות תקשורת תיתן מענה טוב יותר למצוקות ולאתגרים הניצבים בפני המדינה בתחום התקשורת.

נציין כי ישנה כבר הצעת חוק מוכנה שהאוצר קיווה להעביר כבר בחודשים הראשונים לממשלה, אך כאמור כרגע הנושא ירד מסדר היום.

ניתן לומר כי ההחלטה של נתניהו להפקיד את המשרד בידיו של ארדן היא עדות נוספת לכך שנתניהו אינו מתלהב מויתור על התיק לטובת רשות, שהיא באופיה יותר עצמאית; ושנית, שהוא ככל הנראה מאד סומך על ארדן ורואה בו איש אמונו, אם החליט להפקיד בידיו את האחריות (ארדן מונה גם כשר האחראי על רשות השידור ג.פ.) לכל נושא השידורים בישראל.