נתונים מעורבים בארה"ב: ירידה באמון הצרכנים ומכירות הבתים

נתון הזמנות המוצרים בני קיימא רשם עלייה של 5.7% בחודש פברואר לעומת צפי לעלייה של 3.8% ■ גם מדד קייס שילר רשם עלייה מעל לצפי כשמחירי הדירות נמצאים בשיא של 6 שנים ■ מדד אמון הצרכנים ומכירת הבתים החדשים ירדו

לאחר שאתמול לא התפרסמו נתוני מאקרו בכלל חוזרים היום לשגרה בארצות הברית עם פרסום מספר נתונים משמעותיים שכוללים בין מדד קייס שילר שבודק את מחירי הדירות ברחבי ארצות הברית כמו גם מדד אמון הצרכנים ונתון מכירות הבתים החדשים.

בתחילה פורסם נתון מכירות המוצרים בני קיימא לחודש פברואר שהצביע על עלייה של 5.7% וזאת לאחר ירידה של 4.9% בחודש ינואר כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה של 3.8%. נתון הזמנות המוצרים ללא מוצרי תחבורה רשם ירידה של 0.5% וזאת לאחר עלייה של 2.3% בחודש ינואר כשהצפי היה לירידה של 0.2%.

בשעה 15:00 פורסם מדד קייס שילר לחודש ינואר שבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות ביותר בארצות הברית. המדד רשם עלייה של 8.1% במחירי הדירות לעומת חודש ינואר של 2011 וזאת לעומת צפי לעלייה של 7.5% וזאת לאחר עלייה של 6.8% בחודש דצמבר. מדובר בצמיחה השנתית הגדולה ביותר במחירי הבתים מזה 6 שנים.

בחישוב שנתי, כל 20 הערים הגדולות רשמו עלייה במחירי הדירות אצלהם כשבראש הרשימה נמצאת פיניקס עם זינוק של 23.2% במחירי הדירות במהלך השנה האחרונה. נועלת את הרשימה הינה ניו-יורק עם עלייה שנתית של 0.6% במחיר הבתים.

אך האופוריה מהנתונים נרגעו עם פרסום מדד אמון הצרכנים ונתון מכירות הבתים החדשים. בשעה 16:00 שעון ישראל פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש מארס שרשם ירידה מפתיעה וחדה לרמה של 59.7 נקודות לעומת צפי לעלייה קלה לרמה של 66.9 נקודות מרמה קודמת של 66 נקודות בפברואר.

באותה שעה התפרסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש פברואר שרשם ירידה מעל לצפי לרמה של 411 אלף בתים חדשים לעומת צפי לירידה לרמה של 426 אלף מכירות בתים חדשים לעומת רמה קודמת של 437 אלף בתים חדשים.