וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; מלאנוקס טיפסה 6.5%

גובר החשש מ"ריצה על הבנקים" בקפריסין לאחר אישור תוכנית החילוץ של המדינה; דריכות לקראת פתיחת הבנקים מחר ■ בזירת המט"ח האירו צנח מול הדולרמאקרו: מכירות הבתים בהמתנה עלו יותר מהצפי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר רק מדד הנאסד"ק נותר בטריטוריה החיובית. ענני המשבר באירופה העיבו על המסחר בעיקר בשל המשבר בקפריסין והפלונטר הפוליטי באיטליה. בזירת המט"ח האירו צנח מול הדולר לשפל שלא נראה מאז ה-21 בנובמבר - 1.277 דולרים לאירו. כיוון המסחר הושפע גם מנתון מכירות הבתים בהמתנה שהפתיע וטיפס ב-1.6%, הרבה מעל הצפי בשוק.

אתמול ניסה מדד ה-S&P 500 לשבור את שיא כל הזמנים, אך ננעל ברמה של 1,564 נקודות - 2 נקודות מתחת לרמת השיא. (ה-S&P 500 רחוק 2 נק' מהשיא: מה יקרה?)

"אני יחסית שורי", אמר שטפן אייזקס, אסטרטג ב-Alvine Capital, בהתייחסו לראלי בוול סטריט. "היו לנו יום או יומיים של תיקונים והנה אנו שוב בשיא כל הזמנים. הבורסה בארה"ב גוררת את כל מחירי הנכסים בשווקים למעלה".

אך באירופה המצב שונה ומשפיע לרעה על הסנטימנט בארה"ב. באיטליה התפוצצו התקוות להקמת ממשלה חדשה לאחר שפייר לואיג'י ברזני, עליו הוטלה מלאכת הרכבת הממשלה, אמר כי רק "משוגע" ירצה למשול עכשיו במדינה. המו"מ בין מפלגתו למפלגת "5 הכוכבים" של בפה גרילו עלה על שרטון, והחשש הגדול בשווקים הוא מתקופה ארוכה של חוסר ודאות שכן בחירות חוזרות יתקיימו כנראה רק בספטמבר או אפילו בתחילת 2014.

ומאיטליה לקפריסין; מסמך רשמי של ממשלת קפריסין שהודלף הערב חשף כי בכוונת המממשלה להוציא לפועל מספר הגבלות הון על כספי הציבור, במטרה למנוע "ריצה על הבנקים". בין היתר, הממשלה תאסור על פדיון שיקים ועל משיכת תוכניות חיסכון ופקדונות לפני הזמן. בנוסף, אזרחי קפריסין יוכלו להוציא מהמדינה רק 3,000 אירו. ברקע, אלפים הפגינו היום בניקוסיה לקראת פתיחת הבנקים מחר. במורגן סטנלי הביעו חשש מ"אפקט דומינו" במהלכו אזרחי מדינות אחרות באירופה - כמו ספרד - יחששו מהטלת הגבלות דומות על פיקדונות בנקאיים בעתיד, מה שיגרום להם למשוך כבר בתקופה הקרובה כספים מהבנקים.

בחזרה לארה"ב, היום ב-16:00 התפרסמו מכירות הבתים בהמתנה לחודש מארס, שעלו ב-1.6% בחודש מארס, הרבה מעל הצפי בשוק שעמד על ירידה של 0.3% לאחר עלייה של 4.5% בפברואר.

מלאנוקס זינקה

מניית מלאנוקס בלטת בעלייה חדה. מנגד, אפל רשמה ירידה.

רדהיל המפתחת תרופות מוגנות פטנט בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים, דיווחה היום כי החברה ושותפתה הקנדית לפיתוח תרופת RHB-103, IntelGenx Corp, הגישו למנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) בקשה לאישור שיווק (NDA - New Drug Application) של RHB-103, דפית מסיסה, המכילה את החומר הפעיל rizatriptan לטיפול במיגרנה. בקשת ה-NDA הוגשה בהתאם למסלול הרגולטורי של ה-FDA המכונה 505. (לסיפור המלא)

טאואר ריכזה עניין לאחר שהחברה לישראל הודיעה כי נתנה לחברת הוראה להמיר את כל שטרי ההון ההמירים שלה, המוחזקים בידי החברה, למניות. משמעות הדבר דילול משמעותי של ערך המניות של טאואר, ללא הזרמת הון מצד החברה האם. (לסיפור המלא)

גם טבע עמדה במוקד בעוד מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אמור להכריע בימים הקרובים האם לאשר לחברה המתחרה ביוג'ן לשווק את תרופת ה-BG-12 שאמורה להתחרות בקופקסון. מוקדם יותר החודש אושרה התרופה לשיווק באירופה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]