צפו: העצה של סטיב ג'ובס שעשויה לשנות לכם את החיים

בסרטון משנת 1995 מייעץ סטיב ג'ובס, המייסד האגדי של אפל, לכולם מה הם צריכים להבין ומה הם כל אחד יכול לעשות כדי לשנות את חייו

הרבה מאוד מאמרים (וגם ספר אחד או שניים...) נכתבו על חייו של סטיב ג'ובס, המייסד האגדי של חברת אפל והאיש שגרם למהפכות ב-3 תעשיות ענק: המוזיקה (עם האייפוד), הטלפונים הניידים (עם האייפון) והמחשבים (עם האייפד).

ההישגים המדהימים של ג'ובס הניעו הרבה מאוד יזמים לנסות לחקות אותו, או חלק ממנהגיו, בצורה זו או אחרת, בתקווה שעל-ידי כך תגיע הפריצה המשמעותית בקריירה שלהם, בחברה שהקימו או שהם מתכננים להקים.

בכל אופן, בסרטון משנת 1995 מדבר ג'ובס על עצה פשוטה אחת שיכולה לשנות את החיים של כל אחד ואחד. "כשאתה גדל בדרך-כלל אומרים לך המבוגרים שהעולם הוא כפי שהוא, שאתה צריך לחיות בתוכו לפי הכללים והחוקים שנקבעו ולהסתדר עם מה שיש. עליך להיות נחמד לסובבים אותך, לא 'להתנגש בקירות' יותר מדי, להקים משפחה נחמדה, לחסוך כסף, ליהנות וכו' וכו'".

לצפייה בסרטון

אבל, אומר ג'ובס, אלה חיים מאוד מאוד מוגבלים. אתה יכול לחיות חיים הרבה יותר 'נרחבים' ומלאים אם אתה מבין עובדה פשוטה אחת - כל מה שמסביבך נוצר על-ידי אנשים אחרים, שלא היו יותר חכמים ממך. ואתה יכול לשנות את זה, אתה יכול להשפיע על זה, ואתה יכול לבנות דברים שאנשים אחרים ישתמשו בהם. ברגע שאתה מבין את זה, אתה כבר לא תהיה האדם שהיית לפני ההבנה הזו.

"וזה אולי הדבר החשוב ביותר. ההבנה הזו שאתה יכול 'לדחוף את החיים, לנעוז בהם את החותם שלך'. לשנות אותם, להשפיע עליהם".

ואז, אומר ג'ובס, "אתה כבר לא תהיה אותו אדם. אתה תבין שאתה יכול לשפר את החיים שלך ושל עוד הרבה מאוד אנשים אחרים, בדרכים רבות ומגוונות".