"מחשוב לביש": 8,000 איש ינסו את המשקפיים של גוגל

הקבוצה שנבחרה זכתה בתחרות שנערכה בחודש שעבר, שבמסגרתה נדרשו תושבי ארה"ב להגיש בקשות בנות 50 מילה באמצעות טוויטר או גוגל פלוס, ובהן להסביר כיצד ישתמשו בטכנולוגיה

גוגל בחרה ב-8,000 איש שיזכו להרכיב זוג משקפיים בעלי קישור לאינטרנט. הקבוצה שנבחרה זכתה בתחרות שנערכה בחודש שעבר, שבמסגרתה נדרשו תושבי ארה"ב להגיש בקשות בנות 50 מילה באמצעות טוויטר או גוגל פלוס, ובהן להסביר כיצד ישתמשו בטכנולוגיה. לאחר שבגוגל ניפו כמות עצומה של רעיונות, החברה החלה להודיע לזוכים על זכייתם ביום שלישי.

הזוכים יצטרכו לשלם 1,500 דולר כל אחד אם הם מעוניינים בגרסה ניסיונית של המוצר, שנקרא "Google Glass". כמו כן, הם יצטרכו לנסוע לניו יורק, לוס אנג'לס או לאזור מפרץ סן פרנסיסקו כדי לקחת את המכשיר, שלא יושק לקהל הרחב בחודשים הקרובים.

הסיכוי להיות בין הראשונים שמתנסים במשקפיים נחשב לפריבילגיה בקרב שוחרי הטכנולוגיה. חלק מהמתחרים אף השוו זאת לזכייה בחמשת כרטיסי הזהב בסרט הפופולרי "צ'ארלי בממלכת השוקולד", /מזכים ילדים באספקה לכל החיים של ממתקים וביקור במפעל השוקולד.

ההתלהבות נובעת מהסברה שהמשקפיים עומדים בחזית גל חדש של טכנולוגיה בשם "מחשוב לביש" (wearable computing). גוגל, אפל וחברות אחרות שוקדות על פיתוח של שעוני יד מקוונים. המשקפיים של גוגל אמורות לבצע חלק ניכר מהמשימות שמבצעים טלפונים חכמים, למעט העובדה שהמשקפיים מגיבים לפקודות קוליות.