הדקו את החגורות: פאניקה בקפריסין - מה לקנות בוול סטריט?

על רקע פתיחת הבנקים בקפריסין היום, גורו ההשקעות ג'ים קריימר משרטט 3 תרחישים עיקריים לשוק האמריקני - ומוסר את המלצות ההשקעה שלו להיום

הדקו את החגורות: היום הוא יום גורלי בשווקים הגלובליים, כאשר הבנקים בקפריסין נפתחו היום מ-12:00 ל-6 שעות בלבד, לאחר שהיו סגורים מאז ה-16 במארס. החשש הגדול בשווקים הוא מ"ריצה אל הבנקים" לאור החלטת הממשלה למסות פקדונות בנקאיים, כנגד חבילת חילוץ בהיקף של 10 מיליארד דולר לה היא זכתה.

התורים הארוכים משתרכים בסניפי הבנקים במדינה. לפי שעה מדווחות הרשתות הזרות על רגיעה יחסית ואין אירועים אלימים בתורים, למרות החשש מבלבול וכאוס. "אין טעם לעשות שום דבר מלבד להיות סבלנים. אלימות לא תועיל", אמר דינוס וולידס, שהמתין באחד התורים.

כתוצאה, מזהיר גורו ההשקעות ג'ים קריימר כי למהלך השלכות שליליות במיוחד על גוש האירו: "זה הזמן לצפות מהאירו לקרוס שוב, יחד עם שוק איגרות החוב האיטלקיות והספרדיות. כל הבורסות באירופה ירדו בסיום בשניים עד שלושה אחוזים", אמר בראיון ל-CNBC.

אולם, למרות שנראה כאילו "השמיים נופלים" בקפריסין, קריימר ממליץ דווקא להישאר בשוק המניות האמריקניות, וסבור כי המגמה השורית תמשיך לדחוף את ה-S&P 500 קדימה במשך השנה. לדבריו, יש 3 תרחישים מרכזיים לשוק האמריקני, על רקע המצב בפקריסין.

תרחיש 1: מתעלמים מהחדשות הרעות

"זהו לא תרחיש סביר, אך בכל זאת קיימת אפשרות שיהיה כאוס בקפריסין ולמרות זאת השוק בארה"ב ייפתח בעליות", אמר קריימר. "אם זה יקרה, אני מציע שלא לסמוך על הימשכות העליות הללו למשך זמן רב. בסופו של דבר, הפסימיים ישובו לשוב ויהיה תיקון".

תרחיש 2: פתיחה יציבה בוול סטריט

בדומה לפתיחה חיובית, קריימר לא סבור כי השוק האמריקני ייפתח במגמה יציבה. אולם, במצב כזה קריימר ממליץ לאתר הזדמנויות השקעה ספציפיות. "במצב כזה, אני מוכן לקנות", אומר קריימר.

בין היתר, ממליץ קריימר על ההנפקה של Pinnacle Foods, אשר צפויה להציע היום בוול סטריט כ-29 מיליון מניות במחיר של 18-20 דולר להנפקה, תוך שהיא מתכננת לגייס כ-632.5 מיליון דולר, לעומת סכום מקורי של 100 מיליון דולר אותו תכננה לגייס בדצמבר 2012."אני חושב שזוהי באמת מניה נהדרת", סיכם. "במצב כזה אני בהחלט קונה".

תרחיש 3: השוק פותח בירידות

זהו התרחיש הסביר ביותר לדברי קריימר. "אני בהחלט צופה לראות כעס ובלבול בשוק. במצב כזה הייתי הולך על מניות 'בטוחות' יותר", הוא אומר, וממליץ על General Mills . "בשבוע שעבר המנכ"ל של החברה אמר שהמצב פשוט נהדר. הייתי מצפה לעוד קונים, עוד דיבידנדים, ובאופן כללי להמשך העליות".

בנוסף, ממליץ קריימר גם על המניות Costco ו-Radian.

ומה יהיה בסופו של דבר? "יום חמישי הזה הולך להיות מגעיל", סיכם קריימר.