מייסד בלקברי עוזב את יצרנית הסמארטפונים

15 חודשים לאחר שהפסיק לכהן בתפקיד המנכ"ל ועבר לשמש כסגן חבר המנהלים, החליט מייק לזרדיס לעזוב לגמרי את החברה, החל מה-1 למאי

מייסד חברת הסמארטפונים בלקברי, מייק לזרדיס, הודיע על עזיבתו. 15 חודשים לאחר שהפסיק לכהן בתפקיד המנכ"ל ועבר לשמש כסגן חבר המנהלים, החליט לזרדיס לעזוב לגמרי את החברה, החל מה-1 למאי.

"עם השקתה של מערכת ההפעלה בלקברי 10, אני מאמין שמילאתי את חובתיי לחבר המנהלים", אומר לזרדיס. "אני מאמין שאני משאיר את החברה בידיים טובות".

טורסטון היינס, מנכ"ל בלקברי אמר: "אני מעריך את מייק על ההישגים הרבים שלו ועל החזון שלו להפוך את בלקברי 10 למציאות. ברמה האישית, אני מודה למייק על העזרה, ההדרכה וההצעות ב-15 החודשים הראשונים בתפקיד שלי בתור מנכ"ל. אני מאחל לו את כל הטוב".

לזרדיס ייסד את בלקברי תחת השם Research In Motion ב-1994, כאשר הוא מכהן כמנכ"ל משותף לצד ג'ים בלסיל.

בלקברי השיקה לאחרונה במספר מדינות בעולם 2 סמארטפונים חדשים עם בלקברי 10. דגם Z10 המגיע עם מסך מגע בגודל 4.2 אינץ' ודגם Q10, הכולל מסך מגע ומקלדת כפתורים פיזית. "בנינו את המוצר הזה, כי אנשים רבים אמרו לנו שהם חייבים סמארטפון עם מקלדת פיזית. ה-Q10 נותן את חוויית ההקלדה הטובה ביותר היום", אמר היינס בעת ההכרזה על המוצר בסוף חודש ינואר.

ה-Q10 כולל מצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל ויכולת לשמור מידע, זמן קצר לפני ואחרי הצילום, כך שניתן באותו רגע לבחור את הנקודה הכי טובה בה הדמות לא עוצמת עיניים. מלבד זה, המכשיר כולל מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ ו-16 ג'יגה זיכרון פנימי, המשקל שלו עומד על 135 גרם והוא כולל גם התקן תקשורת לטווח קצר מסוג - NFC.