אורן: המדינה תקבל מ"תמר" 20 מיליארד ד' בזכות שטייניץ

החשב הכללי של משרד האוצר לשעבר שוקי אורן פרגן היום לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ על כך שהוא גרם להעלאת התגמולים מהגז ■ "כל זה באמת רק בזכות אדם אחד - יובל שטייניץ"

החשב הכללי לשעבר של משרד האוצר שוקי אורן שיבח היום את שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ לאור התחלת הזרמת הגז ממאגר "תמר". בפוסט שפרסם אורן בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו הוא כתב כי למרות כל הביקורת שיש לו על התנהלות שר האוצר לשעבר, הוא האדם היחידי שצריך לקבל קרדיט על כך שמדינת ישראל עומדת לקבל כספים מהמאגר.

"בכל החגיגות האלה נשכח דבר חשוב אחד, אם זה היה תלוי בתשובה מדינת ישראל לא היתה רואה גרוש!!! ועכשיו המדינה תקבל מקידוח תמר 20 מליארד דולר יותר ממה שתשובה היה מוכן לשלם. וכל זה באמת רק בזכות אדם אחד- יובל שטייניץ", כתב אורן בסטטוס שהעלה בפייסבוק. "ביקורת לא חסרה לי משטייניץ (אמרנו כבר תקציב דו-שנתי?) דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו. הוא האדם היחיד שגרם לכך שישראל תקבל תמלוגים ראויים מהגז".

אורן המשיך ותיאר כיצד ניסה שר האוצר לשעבר לגרום לכך שתשובה ישלם תמלוגים למדינה על רווחי הגז ועל כך שתשובה והמקורבים שלו ניסו תמיד לאיים שבמידה ותהיה הגדלה של התמלוגים הם לא ימשיכו במלאכת חיפוש הגז.

"אני נכחתי באותה ישיבה בה הוא שאל לראשונה את שאלת התם: 'אבל הגז הוא משאב של המדינה למה אנחנו לא מקבלים כלום?' ומאז נלחם עד שהשיג זאת אפילו שבתחילה אפילו פקידי האוצר חשבו שהוא הזוי. ולא אתאר את כל הדרך ולא אפרט כיצד תשובה ושליחיו איימו כי אם יוגדלו התמלוגים לא יהיה גז. אז ביום כזה של חגיגות מגיע פרגון גדול לשר אוצר שהביא למדינה עשרות מליארדי דולרים".