דיווח בחו"ל: לוחמי השייטת הניחו מתקני ריגול באי מול סוריה

עיתון ה"סנדיי טיימס"הבריטי מדווח כי אנשי שייטת 13 הם אלה שהציבו את אמצעי הריגול הישראליים שנחשפו בתוך סלעים מדומים באי שבשליטת סוריה בחודש שעבר

שייטת 13 הניחה מתקני ריגול בסוריה? על-פי דיווח בעיתון ה"סנדיי טיימס" הבריטי, היחידה המסווגת של חיל הים פעלה להניח מתקני ריגול שהוסוו כסלעים באי שנמצא מול עיר הנמל הסורית טרטוס - זאת לצורך מעקב אחר פעילות הכוחות הרוסיים הפועלים בשטח המדינה המדממת.

בתחילת החודש, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי מול חופי סוריה נחשף ציוד הריגול ששימש, לטענתה, לציתות, להקלטה ולשידור תמונות לישראל דרך לווין ליעדים מרוחקים. המכשירים כוונו לכאורה לעבר "יעד רגיש" והוסוו בתוך מתקנים דמויי סלע. כעת, דווח כי שייטת 13 היא זו שהתקינה את מכשירי הריגול.

מהדיווח עולה כי כוח של לוחמי השייטת התגנב בחסות החשיכה לכאורה לאי באמצעות שתי סירות, לאחר שהגיע למקום בצוללת מסוג "דולפין" והציב במקום את הסלעים בהם הותקנו מתקני הריגול. לאחר מכן פעל הכוח להפוך את הסלעים לדומים מאוד לסלעים אמיתיים שקיימים במקום. על-פי הדיווח, ביכולתם של אותם "סלעי ריגול" לעקוב אחר תנועות וספינות מלחמה רוסיות המשייטות באזור, לתעד אותן ומיד להעביר את המידע בחזרה לישראל באמצעות הלווין.

עוד צוין כי הלוחמים פעלו תחת לחץ זמן, זאת כי היו צריכים לחזור לצוללת של חיל הים לפני שיגיעו דייגים לנמל, זאת תוך שהם מוודאים כי הציוד שהותקן תקין ופועל כמתוכנן.

"הכוח הישראלי ביקר באי עוד לפני התקנת המכשירים כדי להכיר את השטח ולהתאים את הסלעים בהם הוסוו לכאורה המכשירים לצבע ולצורה של הסלעים במקום", נכתב בדיווח הלבנוני. גורם בטחוני סורי הוסיף כי הציוד שהונח בתוך הסלעים הוא ציוד יגול מתקדם ומורכב במיוחד, שביכולתו אף לעקוב אחרי תנועות הצבא הסורי.