יחימוביץ': "בין הגז לבין שירי הלל לתשובה המרחק עצום"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מזהירה מפני יצוא הגז: "אבהיר בעדינות שתשובה לא ברא את הגז הטבעי שעל פני הארץ"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מזהירה מפני יצוא הגז, וכותבת היום (ג') בפייסבוק: "יש סיבה טובה לשמחה על הגז שהחל לזרום ממאגר 'תמר', אבל בין זה ובין מתקפת יחסי הציבור המתוזמנת וחסרת הטעם שהותקפנו בה בחג, שבה הושרו שירי הלל לבורא הגז תשובה, המרחק עצום".

יחימוביץ' ממשיכה וכותבת כי "אבהיר בעדינות שתשובה לא ברא את הגז הטבעי שעל פני הארץ. ואסביר, תשובה נלחם באופן מגונה ואגרסיבי יותר מעשור כדי למנוע מהמדינה ומהישראלים להינות באופן הוגן מרווחי האוצר הזה ששייך לכולנו. אני יודעת, הייתי חלק מקבוצה קטנה שנלחמה מולו כשהיה בשיא היוהרה ותחושת הכוח (וניצחנו).

הוא עשה לא מזמן תספורת של מיליארד וחצי שקל על החסכונות שלכם, והוא ממשיך לנסות לקחת מאתנו מה ששייך לנו. אז אפשר להרגיע, לשמוח, להעיר הערת אזהרה. תחילתה של הזרמת הגז ממאגר 'תמר' שמול חופי חיפה היא מאורע משמח. יש כאן פוטנציאל אדיר למדינה שלנו, עוד הרבה מעבר למיליארדים הרבים שיזרמו לקופת המדינה הודות למאבק שניהלנו על חלוקה הוגנת של הרווחים".

יחימוביץ' מוסיפה כי "זה מאורע מאקרו-כלכלי שיכול להשפיע בטווח הארוך בצורה מהותית על הכלכלה, התעשייה והסביבה בארץ: הוזלה דרמטית של מחירי החשמל ליחידים ולתעשייה, פיתוח תעשיות שלמות המבוססות על גז טבעי ותוצריו, פיתוח ויישום של תחבורה נקייה לסביבה, פיתוח הון אנושי ומקומות תעסוקה בתחום האנרגיה, עצמאות אנרגטית מוחלטת. ועוד, ועוד, ועוד. אבל, וכאן יש אבל גדול, כל זה יקרה אם נשכיל לשמור אצלנו את האוצר הזה, לפני שנאפשר לברוני הגז למכור אותו ברחבי העולם וכך להגדיל את הכנסותיהם אבל לפגוע בנו. אסור לממשלה לאשר בלי דיון ציבורי את מסקנות ועדת צמח על יצוא הגז. הוועדה התבססה על הנחות מאוד בעייתיות כשהחליטה להשאיר גז למשק הישראלי לשימוש מצומצם ל-25 השנים הקרובות בלבד.

חברי הוועדה פשוט נכנעו לאינטרסים וללחצים של בעלי ההון. מה בוער להם לאשר יצוא לפני שאנחנו יודעים אם יש מספיק בשבילנו? אנחנו נילחם נגד מסקנות ועדת צמח, ולטובת כל אזרחי ישראל. כי האוויר, הים, היבשה ואוצרותיהם - הם של כולנו, ולא של קומץ בעלי כוח וממון".