כלכלני אגוד: "ממליצים על איסוף הדרגתי וחשיפה לדולר"

מבחינת סקטורים בארה"ב ממליצים באגוד על סקטור הפיננסים, המזון וצריכה בסיסית, הקמעונות וסקטור הבניה

"אנו מעריכים כי גוברים הסיכויים כי בנק ישראל יחזור להתערב וירכוש דולרים אם המגמה בשוק לא תשתנה בעצמה, לכן אנו ממליצים על איסוף הדרגתי וחשיפה למטבע הדולר בדרכים השונות בהתאם לצרכי הלקוח". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בנוגע לאינפלציה הצפויה מעריכים באגוד כי מדד חודש מארס ירשום עלייה של 0.2% ובמקביל הורידו את תחזית אפריל ל-0.4% לעומת 0.6% בתחזית קודמת. "נראה כי הירידה במחירי הדלק, העובדה שפסח הוקדם למארס והחשמל והמכוניות שיתייקרו רק במאי יפחיתו את מדד אפריל שנוטה בד"כ להיות גבוה יותר".

ריבית בנק ישראל נותרה על כנה לחודשיים הקרובים בהשפעת מחירי הנדל"ן הגבוהים והתאוששות מסויימת בנתוני המאקרו בעולם בחודשים האחרונים. "תוצר הלוואי של חוסר הפעולה הזה הוא בירידת שער החליפין מול הדולר לרמות של כמעט 3.6 שקלים לדולר מה שיצריך בהמשך התערבות כלשהי בשוק על מנת לסייע ליצואנים. זה יכול להיות בקניית מט"ח או בהטלת מסים על השקעות חיצוניות. ובכל מקרה אנו עדיין מעריכים ירידה אחת נוספת בריבית בהמשך השנה".

באפיק המנייתי "מומלצת השקעה של כ-60% בחו"ל 40% בארץ. בחו"ל אנו ממליצים לדלל אחזקות בדרום קוריאה על רקע המתיחות הבטחונית הגוברת בצפון קוריאה. בנוסף אנו ממליצים בעיקר על השקעה בארה"ב וכן גם באוסטרליה בה ניתן להיחשף לחברות בעלות תשואת דיבידנד גבוהה. למשקיעים ספקולטיביים ניתן לשקול השקעה בתעודת סל יפן מנוכה ין".

מבחינת סקטורים בארה"ב ממליצים באגוד על סקטור הפיננסים, המזון וצריכה בסיסית, הקמעונות וסקטור הבניה. בנוסף מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים.

בהתייחסות לסחורות ממליצים באגוד בעיקר על הזהב, למשקיעים אוהבי סיכון ניתן להשקיע גם בחברות הכרייה והמתכות. "ההשקעה בסחורות מומלצת בין 5% ל-8%, בראייה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק".