"מה שיפן עושה הוא מסוכן; הנפילה עלולה להפוך למפולת"

המשקיע הידוע ג'ורג' סורוס מזהיר מפני ההשלכות של תוכנית הרכישות של יפן: "אם הין יתחיל ליפול, הנפילה עלולה להפוך למפולת" ■ "היקף ההקלה הכמותית דומה למה שקורה בארה"ב, אבל יפן היא רק שליש מארה"ב"

הבנק המרכזי היפני נתן אתמול (ה') עוד דלק למניות בעולם כאשר הכריז על הרחבת תוכנית הרכישות שלו, אולם המשקיע הידוע ג'ורג' סורוס טוען כי מדובר במהלך מסוכן.

בראיון שהעניק היום לרשת CNBC, טוען סורוס כי "מה שיפן עושה הוא למעשה די מסוכן, מפני שהם עושים זאת לאחר 25 שנה של רק צבירת גרעונות ללא תדלוק של הכלכלה.

"אז אם מה שהם עושים יגרום למשהו להתחיל, יכול להיות שהם לא יצליחו לעצור את זה. אם הין יתחיל ליפול, מה שקורה, ואנשים ביפן יבינו שזה יכול להמשיך וירצו לשים את הכסף שלהם בחו"ל, אז הנפילה עלולה להפוך למפולת".

הין רשם נפילה של כמעט 21% מאז נובמבר, והיום נסחר סביב שער של כ-96 ין לדולר. "היקף ההקלה הכמותית שהבנק המרכזי מציג דומה למה שקורה בארה"ב, אבל יפן היא רק שליש מארה"ב, כך שזה חזק פי שלוש ממה שקורה בארה"ב", מציין סורוס.

אתמול, נזכיר, הודיע נגד הבנק המרכזי של יפן על הרחבת תוכנית רכישת הנכסים שלו. זוהי החלטת הריבית הראשונה של נגיד הבנק החדש, אשר הצהיר כי הוא מחויב ליעד אינפלציה של 2%. הבנק המרכזי היפני ציין כי הוא יגביר את קצב רכישת האג"ח הממשלתיות שלו פי 2 ל-50 טריליון ין יפני בשנה (כ-530 מיליארד דולר). עוד ציין הבנק כי הוא ירכוש אג"ח בקשת רחבה של מח"מ, ולא ייצמד להחלטה קודמת לרכוש אג"ח עד מח"מ של 3 שנים.