מניית היום: מזנקת 14% בעקבות הסכם אסטרטגי בארה"ב

SBH Sciences תשמש מרכז מקומי של פרוקוגניה באזור בוסטון ותסייע בקידום המכירות וגיוס אנשי מכירות משותפים

הסכם אסטרטגי לחברת פרוקוגניה בשוק האמריקאי: החברה מדווחת הבוקר (א') על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי-שיווקי עם חברת SBH Sciences האמריקאית, חברת CRO למתן שירותי מחקר במסצ'וסטס ארה"ב, שתשמש כמרכז מקומי של פרוקוגניה בארה"ב ותייצג את החברה בשיווק ומכירת שירותי הגליקו-אנליזה (בדיקות סוכרים).

הסכם שיתוף הפעולה המסחרי שנחתם יאפשר פעילות שיווק ומכירה משותפת לשירותי שתי החברות, ובכלל זה תהיה SBH Sciences אחראית על קבלת דגימות בארה"ב עבור פרוקוגניה ושליחתן לבדיקות ואנליזת סוכרים בישראל.

חברת פרוקוגניה, המתמחה במחקר, פיתוח ומכירה של טכנולוגיות ומוצרי אבחון ייחודיים להאצת פיתוח וייצור תרופות ביולוגיות, מעריכה כי הסכם שיתוף הפעולה ותוספת מערך קידום המכירות של SBH Sciences צפויים לקדם את המכירות.

החברות רואות בפעילותן שירותים משלימים ועל כן השיווק המשותף יכלול קידום מכירות וגיוס נציגי מכירות משותפים. ההסכם נחתם לשנה אחת וצפוי להתחדש אוטומטית. הסכם שיתוף פעולה חשוב זה מהווה חלק מהאסטרטגיה של החברה בדבר הקמת מרכז עולמי ראשון מסוגו למתן שירותי גליקו-אנליזה עבור חברות ביו-פארמה וביוסימילר, כחלק מתהליך התמקדות החברה בהרחבת המכירות של מוצריה ושירותיה. הצדדים יתחלקו בהוצאות הנוגעות לפעילות השיווק של נציגי המכירות וכן יתחלקו בהכנסות שיתקבלו מפעילות השיווק כאמור.

לפרוקוגניה ניסיון רב בתחום ניתוח ובדיקות סוכרים וכן הסכמים עם מספר לקוחות אסטרטגיים. מבנה הסוכרים (גליקוזילציה) בתרופות הינו בעל השפעה מהותית על תכונות התרופה ולפיכך קיימת דרישה גוברת מצד חברות הפארמה והרגולציה למוצרי גליקו-אנליזה.

ד"ר רות בן יקר, מנכ"לית פרוקוגניה, מסרה כי "אנו שמחים מאוד על חתימת הסכם אסטרטגי זה בארה"ב המהווה צעד חשוב נוסף ומרכזי ביישום אסטרטגיית החברה לחיזוק והעמקת ערוצי המכירה בארה"ב. ההסכם איננו בלעדי ואנו פועלים ליצירת הסכמים דומים עם חברות נוספות. העובדה ש-SBH Sciences החליטה על שיתוף פעולה מסחרי עם פרוקוגניה היא הוכחה טובה לאיכות מוצרי אנליזת הסוכרים שלנו ולדרישה הגוברת בקרב חברות הביו-פארמה והביו-סימילר לשירות זה. אנו מזהים מודעות גוברת לצורך ולתרומה החשובה של אנליזת סוכרים לתחום פיתוח התרופות ומעריכים כי שביעות הרצון של לקוחותינו מהשימוש בשירותינו שלנו יאפשרו לנו להמשיך את תנופת המכירות גם בשוק האמריקאי ולהבטיח את המשך השיפור בתוצאות הכספיות של החברה".

פרוקוגניה דיווחה ברבעון הרביעי של 2012 על תוצאות שיא וסיכמה שנה עם גידול של כ-60% במכירות ב-2012 לכ-5.7 מיליון שקל ועל גידול של כ-51% במכירות ברבעון הרביעי של 2012 לכ-1.7 מיליון שקל. בנוסף, דווחה החברה על צמצום משמעותי של כ-37% בהפסד התפעולי.

במהלך הרבעון הרביעי המשיכה החברה את העמקת פעילותה בתחום הגליקו-אנליזה באמצעות מהלכי שיווק ממוקדים ומותאמים לצרכי הלקוחות במגוון טכנולוגיות בהן יש לחברה יכולות, ידע וניסיון ייחודיים.