בזק תוכל לספק שירותי תקשורת ע"י חברה סלולרית

לראשונה בישראל: משרד התקשורת "מזיז" את בזק מתחום התדרים שבהם היא משתמשת לצורך שירותי טלפוניה, ומאפשר לה לספק שירות טלפוניה לאותם מנויים באמצעות חברה סלולרית

לראשונה זה שנים ארוכות, מחליט משרד התקשורת "להזיז" את בזק מתחום התדרים שבהם היא משתמשת לצורך שירותי טלפוניה, ויתרה מכך, מאפשר לה לספק שירות טלפוניה לאותם מנויים באמצעות חברה סלולרית.

ל"גלובס" נודע כי משרד התקשורת הורה לבזק להחזיר ולפנות תדרים שבהם היא משתמשת כדי לספק טלפוניה ליישובים מרוחקים ומבודדים בתוך חצי שנה. כחלופה לאספקת השירות יתיר המשרד לבזק לפעול ולספק את השירות באמצעות חברה סלולרית, כך שמחויבותה לשירות אוניברסלי תישמר בכל מקרה.

מדובר בשירות הנקרא "רדיו טלפון כפרי", המאפשר שירות טלפון בסיסי באמצעות אלחוט. לבזק יש 2,125 מנויים נכון לסוף 2012, ומספרם הולך ויורד בהתמדה. על-פי עמדת משרד התקשורת, בזק לא תקבל תדרים חלופיים גבוהים יותר, היכולים לשמש להעברת אינטרנט בקצב גבוה (בטכנולוגיית WiMax), שבזק דרשה כדי לספק ליישובים מרוחקים גם טלפוניה וגם אינטרנט.

משרד התקשורת אינו מחייב את בזק לבחור בחברת סלולר מסוימת, אך סביר להניח שבזק תרצה לעשות זאת באמצעות החברה-הבת פלאפון. גם המחירים שהלקוחות ישלמו לא ישתנו.