משרד התקשורת שוב דורש מבזק תוכניות הסיבים

זו הפעם השנייה שמשרד התקשורת פונה לחברה ודורש ממנה נתונים מפורטים, לאחר שבפעם הקודמת שבזק השיבה לבקשה, היא שלחה חומר כללי שאינו מסביר לאן פניה של החברה מועדות

עם או בלי קשר לכניסתו של שר התקשורת הנכנס גלעד ארדן, נדרשת בזק למסור את התוכניות ההנדסיות המלאות שלה לגבי פריסת רשת הסיבים האופטיים שהיא מתכננת. זו הפעם השנייה שמשרד התקשורת פונה לחברה ודורש ממנה נתונים מפורטים, לאחר שבפעם הקודמת שבזק השיבה לבקשה, היא שלחה חומר כללי שאינו מסביר לאן פניה של החברה מועדות.

במכתב שני שנשלח לחברה ערב החג, מפרט משרד התקשורת איזה מידע הוא דורש במדויק מבזק. הסיבה לדרישה ולפירוט קשורה בחשש של המשרד שהחלטה על מבנה הרשת עשויה להשפיע בעתיד על "השוק הסיטונאי" המתוכנן, ועל יכולתם של מתחרים להשתמש ברשת שלה.

ל"גלובס" נודע שבמשרד התקשורת חוששים שאם בזק תאמץ טכנולוגיה מסוימת לשימוש בסיבים אופטיים (GPON), כמות הסיבים האופטיים שתפרוס תהיה נמוכה מדי עבור מתחרים שירצו להשתמש בסיבים הללו ללקוחותיהם. במשרד אספו מידע רב שמוכיח שבמדינות מסוימות גמות הסיבים האופטיים שהונחה על ידי מונופול התקשורת המקומי היוותה אמצעי להדרת מתחרים מהשוק.

המכתב כולל דרישה לתיאור מפורט של ניסויים שנעשו עד כה בפריסת סיבים אופטיים ברשת הגישה שיכלול בין היתר: מיפוי גיאוגרפי של מרחב הניסוי, הכולל תיאור אתר הניסוי, שמות רחובות הניסוי, מספר לקוחות שהשתתפו בניסוי וסיווגם לקוחות פרטיים/עסקיים. כמו כן, דורש המשרד תיאור טופולוגיות שונות לפריסת סיבים אופטיים ברשת הגישה והשוואה ביניהם ופירוט העדפות בזק לבחירה בטופולוגיה הנבחרת עבור סוגי לקוחות שונים (פרטיים/עסקיים).

בנוסף, דורש המשרד מידע לגבי הרשת הקיימת של בזק וכיצד היא פרוסה וכן מידע לגבי טכנולוגיות שהחברה מתכוונת ליישם עד שתשלים את פריסת הסיבים האופטיים בכל הארץ.

נדגיש שבזק לא העבירה מידע גם מחשש שהמידע ידלוף למתחרותיה. משרד התקשורת עומד על כך שיתקבל המידע המלא. בנוסף, הוא דורש מבזק שלא לקבל שום החלטה מהותית על בחירת הטכנולוגיה לשימוש בסיבים אופטיים ללא אישורו.