הבורסה סגרה בעליות; אל על הוסיפה 4.2%, סלקום 3%

מנכ"ל נובל יגיע השבוע לישראל לקדם יצוא הגז ■ בבנק ישראל שוקלים מסים חדשים על הנדל"ן ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-670 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, בעת שמחזורי המסחר באחד-העם נותרו נמוכים. כמו כן, המשקיעים הגיבו לנתוני הגרעון שפורסמו במהלך המסחר ולהחלטתו של שר האוצר יאיר לפיד על ביטול התקציב הדו-שנתי. באירופה מתנהל היום המסחר בעליות קלות.

בזירה המקומית, החליט שר האוצר יאיר לפיד על ביטול התקציב הדו-שנתי וחזרה למתווה תקציבי חד-שנתי. לפיד החליט להציג כעת תקציב עד סוף שנת 2014 (שנה וחמישה חודשים), אשר יאפשר טיפול מיידי וחד בגרעון ולצידו סדרה של שינויים מבניים ומנופי שינוי אשר יעודדו את הצמיחה במשק.

היום פורסמו נתוני הגרעון בתקציב המדינה לחודש מארס, אשר ממשיך להעמיק. בחודש מארס נמדד גירעון בפעילות התקציבית של הממשלה בסך של כ-2.9 מיליארד שקל, בעוד ברבעון הראשון של 2013 הסתכם הגירעון הממשלתי בכ-4.6 מיליארד שקל לעומת גירעון בסך של כ-1.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

לאור מחירי הדיור המאמירים בישראל, חברי הוועדה המוניטארית בראשות נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מבקשים לראשונה מהממשלה החדשה לשקול להטיל מסים חדשים על נדל"ן. בכירי הבנק מתכוונים לשני צעדי מיסוי עיקריים: הראשון - הארכת התקופה בגינה רוכשי דירה שנייה זכאים לפטור ממס שבח; והשני - חתירה להשוואת המיסוי בין ההשקעה בנדל"ן לבין המס על נכסים אחרים במשק. (לסיפור המלא)

זירת המט"ח מרכזת עניין רב, כאשר בנק ישראל התערב ורכש דולרים לראשונה מיולי 2011, לאחר שהדולר נחלש היום ל-3.592 שקלים: ביום שישי, נזכיר, הדולר היציג נחלש מול השקל בשיעור של כ-0.1% ל-3.627 שקלים, והאירו היציג התחזק ב-0.8% ל-4.685 שקלים.

מנכ"ל נובל יבקר השבוע בישראל

מניות הגז במוקד לאחר ביקורו הצפוי של מנכ"ל חברת נובל אנרג'י צ'אק דייוידסון, השבוע לישראל. ביקורו של דייוידסון בא לציין את חיבור מאגר "תמר" לחוף הישראלי, אך לפי הערכות, הביקור נועד לקדם את החלטת הממשלה בנושא יצוא גז. נציין את דלק קידוחים , אבנר , רציו וקבוצת דלק .

כיל במוקד לאחר שנציג המדינה הכחיש אתמול בבית הדין האזורי לעבודה כי מתנהלים מגעים עם פוטאש לרכישתה. בדיון שנערך בראשות השופט אילן סופר טען עו"ד יעקב אזולאי כי "התנהלו מגעים בעבר, אך נכון לעת הזאת לא מתנהלים מגעים פורמליים". (לסיפור המלא)

מניית טאואר רשמה עלייה חדה לאחר שהחברה לישראל דיווחה על המרת שטרי ההון שלה למניות.

על קו הסיום של עסקת ההשקעה באל על : "גלובס" חושף אם לא תתרחש תפנית של הרגע האחרון, צפויה קרן הפרייבט אקוויטי פימי, שאותה מוביל ישי דוידי, לחתום בימים הקרובים על עסקה לכניסתה לגרעין השליטה בחברה.

עידן עופר, בעל השליטה בחברת ההחזקות החברה לישראל , מתכוון להעתיק את מקום מגוריו ללונדון, כך נודע ל"גלובס". דוברו של עופר מסר בתגובה כי "עידן עופר הוא איש עסקים גלובלי וככזה הוא שוהה חלק ניכר מזמנו מחוץ לישראל".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]