מכורים להקלה כמותית: "100% ממניות הניקיי ביפן עולות"

הניקיי ביפן ממשיך לעלות לשיאים עיתיים חדשים, לאחר שהבנק המרכזי היפני ציין בשבוע שעבר כי הוא יגביר את קצב רכישת האג"ח הממשלתיות שלו

"100 אחוז מהמניות במדד הניקיי עולות כרגע", כך צייץ הלילה (ב') הכלכלן מייקל מקדונו מבלומברג, ציוץ אליו צירף צילום מסך המראה מסך ירוק לגמרי - המעיד על העליות בבורסה היפנית.

הניקיי ביפן ממשיך לעלות לשיאים עיתיים חדשים, לאחר שהבנק המרכזי היפני ציין בשבוע שעבר כי הוא יגביר את קצב רכישת האג"ח הממשלתיות שלו פי 2 ל-50 טריליון ין יפני בשנה (כ-530 מיליארד דולר). עוד ציין הבנק כי הוא ירכוש אג"ח בקשת רחבה של מח"מ, ולא ייצמד להחלטה קודמת לרכוש אג"ח עד מח"מ של 3 שנים. (לסיפור המלא)

לאחר הכרזת הבנק היפני, טען דווקא המשקיע הידוע ג'ורג' סורוס כי מדובר במהלך מסוכן. בראיון שהעניק היום לרשת CNBC, טען סורוס כי "מה שיפן עושה הוא למעשה די מסוכן, מפני שהם עושים זאת לאחר 25 שנה של רק צבירת גרעונות ללא תדלוק של הכלכלה.

"אז אם מה שהם עושים יגרום למשהו להתחיל, יכול להיות שהם לא יצליחו לעצור את זה. אם הין יתחיל ליפול, מה שקורה, ואנשים ביפן יבינו שזה יכול להמשיך וירצו לשים את הכסף שלהם בחו"ל, אז הנפילה עלולה להפוך למפולת".