לקראת עונת הדוחות: "אפשרות להכאת תחזיות לליבוי הראלי"

הלילה, מייד בתום המסחר בוול סטריט, תיפתח עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013 עם פרסום התוצאות הרבעוניות של ענקית האלומיניום אלקואה

הלילה, מייד בתום המסחר בוול סטריט, תיפתח עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013 עם פרסום התוצאות הרבעוניות של ענקית האלומיניום אלקואה.

במה יתאפיינו הדוחות הכספיים בעונה זו? לפי ממוצע תחזיות האנליסטים בוול סטריט, צפויים רווחי החברות במדד ה-S&P 500 לרדת ברבעון הראשון של 2013 בכ-1.9% במצטבר ביחס לאשתקד, ואילו תחזית הצמיחה בהכנסות המצרפית של החברות הנכללות במדד הינה לצמיחה מינורית בשיעור של 0.2%.

יניב פגוט האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אומר כי "המומנטום השלילי באשר לרווחיות החזויה של הפירמות נמשך שבועות ארוכים. בתחילת ינואר 2013 צפו האנליסטים כי רווחי הפירמות יצמחו ברבעון הראשון ב-2.2% ובוודאי שלא יתכווצו. מאז ועד היום הונמכו תחזיות הרווח של כלל הסקטורים הנכללים במדד מלבד סקטור הפיננסים".

"עונת דוחות מאכזבת בארה"ב עלולה לגרור את שוק המניות המקומי והגלובלי כלפי מטה, שכן מחירי המניות במדד התייקרו משמעותית באופן שמכפיל הרווח המשוקלל של המדד התרחב בכ-10%, קרי כל העלייה במחירי המניות מתחילת שנת 2013 נובעת מהתרחבות מכפילים ולא מצמיחת רווחי הפירמות", מציין פגוט.

עוד מדגיש האסטרטג הראשי של קבוצת איילון כי "הפחתת רף התחזיות בצורה כה מהותית, משמשת פלטפורמה נוחה להכאת תחזיות וליבוי הראלי בשווקים. על פי רויטרס, 93 חברות ניפקו תחזיות שליליות לרבעון הראשון של השנה ורק 23 חברות העניקו תחזיות חיוביות, כך שמומנטום הרווחיות חלש".