מיקרוסופט תפסיק לתמוך בווינדוס XP החל משנת 2014

במיקרוסופט מסבירים שהסיבה להפסקת התמיכה, נובעת מהדרישות של לקוחות למערכת הפעלה שתומכת יותר טוב בצרכים העדכניים של המשתמשים ■ מציעה למשתמשים לעבור לחלונות 8

מערכת ההפעלה הפופולרית של מיקרוסופט - XP משנת 2001, תפסיק לקבל תמיכה רשמית מענקית התוכנה והחומרה מרדמונד החל מחודש אפריל 2014. מדובר במהלך צפוי של החברה, שהשיקה ותמכה במערכת כבר 12 שנה.

המשמעות של הפסקת תמיכה ב-XP, היא שמיקרוסופט תפסיק להוציא עדכוני אבטחה למערכת וגם לא תאפשר תמיכה טכנית בה. ארגונים ומשתמשים פרטיים רבים עדיין עובדים עם XP, מכיוון שמדובר במערכת הפעלה טובה, שבסך הכל עונה על דרישות ממשתמשים שלא דורשים יותר מדי מהמחשב שלהם, למשל, גלישה באינטרנט ועבודה עם מעבד תמלילים.

במיקרוסופט מסבירים שהסיבה להפסקת התמיכה, נובעת מהדרישות של לקוחות למערכת הפעלה שתומכת יותר טוב בצרכים העדכניים של המשתמשים. במיקרוסופט מציעים למשתמש לעבור לחלונות 8, אולם לפחות כרגע, החברה לא מעדכנת על מבצע או הטבה ללקוחות שירצו לרכוש גרסת שדרוג של מערכת ההפעלה החדשה.

בסוף חודש ינואר העלתה מיקרוסופט את מחירי גרסת השדרוג שנמכרו במחיר מוזל לתקופה מוגבלת. המחיר השקה של חלונות 8 באתר האינטרנט של החברה עמד על 145 שקל ועכשיו הוא נמכר בחנויות הפיזיות ב-280 שקל.