סגן שר האוצר מיקי לוי: "קרובים לשעת משבר"

לקראת פגישתם היום של רה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בה ידונו בקיצוצים הצפויים בתקציב המדינה הבא, הדגיש סגן השר מיקי לוי את חשיבות הקיצוצים והתריע מההשלכות: "חייבים לבצע צעדים כואבים כדי שלא ניכנס למשבר עמוק"

"יש לבצע כעת קיצוצים כואבים כדי להימנע ממשבר עמוק" - כך הזהיר הבוקר סגן שר האוצר מיקי לוי בראיון בגלי צה"ל - זאת לקראת יישום וביצוע שורת הקיצוצים בתקציב ההכרחית לצורך צמצום הפער שנוצר בקופת המדינה.

מאז מונה יאיר לפיד לתפקיד שר האוצר, מתקיימים במשרדו דיונים מרתוניים לצורך גיבוש מתווה הקיצוצים בתקציב המדינה, שיאפשרו לצמצם את הפער הגדול בתקציב העומד על כ-40 מיליארד שקלים. "כל המעורבים בדיונים מבינים שאנחנו קרובים לשעת משבר", התריע סגן השר לוי. "לכן, עלינו לנקוט בצעדים כלכליים כואבים כאלה ואחרים כדי להבריא את הכלכלה", אמר.

"אנחנו נמצאים בגירעון של 39 מיליארד שקלים שהוא 4.2% מהתוצר הלאומי. אם לא ננקוט מהר בצעדים המתבקשים, נגיע לגירעון בגובה של 4.5% מהתוצר ואולי אף יותר - מה שיביא לכך שהצעדים שניאלץ לנקוט בעתיד יהיו כואבים וקשים אפילו יותר", הזהיר לוי. "מוטב לעשות צעדים כואבים עכשיו בהסכמה", הדגיש סגן השר.

"נגביל את הוצאות הממשלה"

על רקע קריאות שר האוצר וח"כ אביגדור ליברמן מאמש לחברי הכנסת ושרי הממשלה לקצץ 10% בשכרם כדי להוות דוגמה אישית, הבהיר סגן השר לוי כי בהחלט מתוכננת הגבלה של הוצאות הממשלה על מנת לעמוד ביעדי התקציב ולסגור את הפער הגדול שנוצר.

"לאחר בחינה דיפרנציאלית של הנתונים, אנחנו נפעל להגביל את הוצאות הממשלה. אין דרך אחרת", אמר סגן השר שסירב לפרט אם יוטלו מיסים חדשים על הציבור בטרם ההצעות להעלאת מסים הוצגו לרה"מ נתניהו.

עוד הוסיף לוי כי ייתכן ואוכלוסיות מסוימות בציבור הנהנות מתקציבים מוגדלים, ייאלצו להסתפק בתקציבים פחותים. "אנחנו רוצים לתת לכלל תושבי מדינת ישראל תקציבים בצורה אחידה והוגנת", אמר וסירב לומר מפורשות האם בכוונתו לציבור המתנחלים או לתקציבים להן זוכות ישיבות ההסדר.

היום ייפגש שר האוצר לפיד עם נתניהו, לו יציג את הסעיפים שיונחו כהצעה לקיצוץ בתקציב המדינה. "ההחלטה מה יקוצץ תתקבל על ידי שניהם" סיכם סגן השר לוי.