כתב אישום: ערבי ישראלי הסתנן לסוריה והצטרף למורדים

תושב טייבה נאשם כי התגייס ללחימה בשורות המורדים בסוריה במטרה לסייע להם להילחם בשלטון אסד ■ במהלך השהות הוא התבקש לבצע פיגוע סמוך לגבול ישראל, אך למרות שסירב הוא נאשם כי לא ניתק קשר עם הגורמים העוינים

פרקליטות מחוז המרכז הגישה הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום חמור נגד תושב טייבה בן 29, שהסתנן לסוריה על מנת לסייע למורדים בלחימתם נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. הוא מואשם בקיום מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין ואימונים צבאיים אסורים.

האיש, חיכמת מסארוה, הגיע למדינה המשוסעת לפני כחודש דרך הגבול הטורקי, על מנת להצטרף למאמץ המלחמתי ולאתר את אחיו שחבר גם הוא לכוחות הלוחמים מספר חודשים קודם לכן. הנאשם שהה בסוריה בבסיס של יחידה מיוחדת של המורדים למשך כשבוע, במהלכו נפגש עם מספר שבויים מצבא סוריה והביע רצון להשתתף בפעילות מבצעית.

על-פי כתב האישום, הוא גם נטל חלק בהקמת מחנה אימונים צבאי שאמור היה לשמש את האופוזיציה הסורית ובמקביל, הודרך והתאמן בתפעול כלי נשק שונים. במהלך השהות, התבקש הנאשם על-ידי אנשי צבא סוריה החופשית לבצע פיגוע התאבדות בגבולות ישראל. מסארוה סירב לבקשה, אך לא ניתק עם אנשי היחידה קשר, למרות שידע כי הם מגלים עניין בפגיעה במטרות ישראליות.

שבוע לאחר שהצטרף לכוחות, הוא החליט לעזוב את היחידה הצבאית - זאת משום שלא ענתה על צפיותיו הלוחמניות. גם הלחץ המשפחתי עזר ומסארוה חזר לטורקיה דרך הגבול המקומי, יומיים לאחר מכן טס חזרה לישראל, אז נעצר על-ידי כוחות הביטחון בנמל התעופה בן-גוריון.

הפרקליטות הביעה ביטחון רב שהראיות הנמצאות ברשותה מוצקות מספיק כדי להוכיח את אשמתו. בין היתר מסתמכים שם על הודאותיו בחקירה שנערכה לו, בניירות בהם החזיק עליהם מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני וחשבונות פייסבוק של שלושה מהמורדים איתם שהה.