להיט ברשת: צפו בריאיון בו הושפל ראש עיריית לונדון

בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון ומי שנחשב לאיש שעתיד לגור בדאונינג 10, יצא חבול מריאיון לראשונה בקריירה ■ הריאיון ששודר ב-BBC, עם המגיש אדי מאייר, רץ באינטרנט והפך לאחד הסרטונים הנצפים

קשה לחשוב על פוליטיקאי שמתנהל טוב יותר מול המצלמות מאשר ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון. האיש בעל הרעמה הבלונדינית סומן כמועמד די ודאי לראשות הממשלה מטעם השמרנים אחרי עידן דיוויד קמרון, ולא נרתע ממראיינים ומשאלות, להפך. ג'ונסון עף כמו פרפר ועוקץ כמו דבורה, ובדרך-כלל הריאיון מסתיים כששני הצדדים מרוצים - המראיין קיבל את הכותרות והבדיחות, וג'ונסון שוב הצליח להחליק את המסרים שלו בתוך האריזה החיננית שהוא כה משופשף בה.

אלא שכל זה השתנה רגע לפני חג הפסחא, בתוכנית הבוקר של BBC. ראש העיר הססגוני הוזמן לריאיון עם המגיש אדי מאייר (שמחליף את המגיש הקבוע אנדרו מאר שמחלים משבץ) לקידום סרט דוקומנטרי ודי אוהד של רשות השידור הבריטית על אודותיו. לכאורה, מדובר במתנה יחצנית קלה ופשוטה עבור ג'ונסון האשף, אלא שלמראיין היו תוכניות אחרות. כבר מרגע שהתיישב על הספה ויתר מאייר על הסמול טוק הרגיל ועימת את ג'ונסון עם פרטים מביכים על אודותיו, שלרובם התייחס בעבר - ציטוט שהמציא, שקרים על רומן שניהל ועוד.

במהלך הריאיון, שבו עלתה שוב ושוב המילה "יושר" מאייר אף סינן לעברו של ג'ונסון את המשפט העוקצני "You're a nasty piece of work, aren't you?" (בתרגום חופשי: "אתה, אין לך אלוהים"), מה שהבטיח לו מקום ברשימת הקטעים הנצפים בכל אתר שבחר להעלות אותו. ג'ונסון יצא חבול, אבל מי שכולם עסקו בו לאחר מכן היה דווקא המראיין אדי מאייר. רבים מהקולגות חבטו במאייר, בעל תוכנית רדיו מצליחה, על כך שדרך על ג'ונסון בדרכו להגיש מועמדות לתפקיד הנחשק של מגיש "Newsnight" - תוכנית הריאיונות של BBC בטלוויזיה, שידועה בצליבת פוליטיקאים - במקום ג'רמי פקסמן הפורש. יכול להיות שמאייר הסתנוור מהקידום האפשרי והחליט בדרכו למשבצת השידור לדרוך על אחד הפוליטיקאים הכי פופולריים בבריטניה.

מאייר עצמו מכחיש שהוא מעוניין לרשת את פקסמן או כל מגיש אחר בטלוויזיה, ושטוב לו בתפקיד שלו (אגב, כך בדיוק דיבר ג'ונסון עד לא מזמן, כשנשאל אם בכוונתו להחליף את ראש הממשלה קמרון). למקטרגים ענה מאייר בהומור ג'ונסוני אופייני "לא יכולתי להימנע מלצפות בשק מקריח של תפוחי אדמה מציק לבוריס ג'ונסון החביב. כן, חשבתי שיש לי קרחת קטנה, והתברר שהיא בגודל של צלחת... החוזה שלי עומד להסתיים בקרוב, ואם אתם מנהלים תחנת רדיו או טלוויזיה וחושבים שיש עתיד לגבר בן 47 עם פאה גרועה - תתקשרו לסוכן שלי". בוריס ג'ונסון, אגב, נאלץ בלית ברירה להודות שהגריל שעשה לו מאייר היה "עיתונאי ומעולה", והוא יצטרך להתאמץ מאוד כדי להשכיח את התמונות האלה מהצופים.

סוף למענקי הפרישה השמנים ב-BBC

ב-31 במארס ננעלו שעריו של מרכז אולפני הטלוויזיה הוותיק של ה-BBC בווייס סיטי שבמערב לונדון. המתחם העצום, שבו צולמו ב-30 השנים האחרונות רוב תוכניות הרשת, יהפוך למרכז מסחרי גדול, בזמן שערוצי הטלוויזיה משלימים את המעבר אל הבניין החדש שנבנה עבורם ברחוב ריג'נט, לא רחוק מכיכר אוקספורד.

בתזמון מושלם, ממש באותם ימים, נכנס לתפקידו מנכ"ל חדש ל-BBC. מינויו של הלורד טוני הול חותם תקופה ארוכה של תחלופה ואי-ודאות בצמרת הארגון. המנכ"ל הקודם, ג'ורג' אנטוויסל, נאלץ להתפטר אחרי 54 ימים בלבד בתפקיד, בעקבות החשדות בפדופיליה נגד המגיש ג'ימי סאוויל. אף שכיהן כמנכ"ל רק תקופה קצרה, עזב אנטוויסל כשבכיסו חבילת פרישה נאה במיוחד של כ-450 אלף ליש"ט.

הול, שנכנס לתפקידו בראשית אפריל, הבהיר שהוא מודע לתקופה הקשה שעוברת על הרשת, וגם שבכוונתו לשקם את האמון במוסד שהבריטים כל-כך אהבו להתגאות בו. הול מבין שחלק מהעניין הוא גם לשמש דוגמה אישית, ולכן הוא כבר הודיע שהוא מתנגד למתן חבילות פרישה שמנות לבכירים שעוזבים, ושהוא עצמו לא יבקש מענק פרישה כזה. אחרי הזעזועים האחרונים, המנכ"ל החדש מתכוון להוביל גל של מינויים בכירים, בעיקר במחלקת החדשות. אולי גם שינוי המיקום והמעבר לבניין החדש יסייעו לו להחזיר משהו מהיוקרה שוודאי אבדה ל-BBC, ולשים את ההיסטוריה המביכה מאחוריהם.