ג'רמי לוין: "יש לנו מנועי צמיחה שיובילו את השינוי בטבע"

מנכ"ל טבע במפגש עם עיתונאים: "צריך להתרחב גיאוגרפית. שינויים כלכליים גדולים קורים כיום והרבה מצריכת התרופות תהיה במזרח. אנחנו נהיה שם, בהחלט"

"אובדן פטנטים - אנחנו מוכנים לזה, אנחנו לא מפחדים מזה ויש לנו מנועי צמיחה שיובילו את השינוי", כך אומר היום ד"ר ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע, במפגש עם עיתונאים במטה החברה בפתח תקווה.

בכך התייחס לוין לחשש המרכזי של משקיעי טבע - הירידה הצפויה בתרומת הקופקסון, תרופת הדגל של החברה שאחראית על כמחצית מרווחי טבע, ונמכרה בשנה החולפת בכ-4 מיליארד דולר. הפטנטים שמגינים על התרופה צפויים לפוג ב-2015.

עוד אמר היום לוין, כי "אנחנו חברה ישראלית ונישאר חברה ישראלית. לפני שבאתי לטבע הייתה משהו טוב, ויש אפשרות לעשות משהו יותר טוב. העתיד של טבע מאוד מעניין. אני יודע שיכולים לעשות זאת כי אני מכיר את האנשים והשוק".

לדבריו, בארה"ב 1 מתוך כל 6 מרשמים הוא של טבע, "זו רק ההתחלה, אפשר לעשות את זה בכל העולם", אמר לוין.

הוא ציין שטבע בנויה על ערכים של יושרה, כבוד, שיתוף פעולה, מצוינות ומובילות. "הדוגמה לזה: בשנה שעברה הייתי במפעל באשדוד, במשך שעתיים בכל רבע שעה היו טילים מעזה. יותר מ-95% מהעובדים הגיעו למפעל, ואמרו לי שחלק מהתרופות שמיוצרות שם מגיעות לעזה. בזמן שאנשים יורים טילים אנחנו עושים תרופות. הלב של החברה הוא משהו מיוחד".

בשנה האחרונה מינה לוין חברי הנהלה חדשים רבים בטבע, והיום הוא אומר כי "הנהלת טבע היא הקבוצה הכי טובה בתעשייה והכי טובה שעבדתי איתה, מאוחדת ומגוונת".

לוין ציין עוד כי "צריך להתרחב גיאוגרפית. שינויים כלכליים גדולים קורים כיום והרבה מצריכת התרופות תהיה במזרח. אנחנו נהיה שם, בהחלט".