ר"מ יוון: לא נטיל מסים על פקדונות לא מבוטחים במדינה

ראש הממשלה היווני טען היום בריאיון לעיתון מקומי כי כל הפקדונות במדינה מבוטחים במסגרת הסדרי חוב ■ "אני החלטי בעניין הזה. אין צורך לחושב על דבר שכזה"

ראש ממשלת יוון אנטוניס סמאראס אמר היום כי ממשלתו לא תטיל מס על פקדונות לא מבוטחים מעל לסכום של 100 אלף אירו - בדומה למה שנעשה בקפריסין - במסגרת תוכנית צנע עתידית כלשהי. את הדברים אמר סמאראס בריאיון לעיתון העסקים המקומי "אמיריסיה".

על פי הדיווח של סוכנות "רויטרס", שמצטטת חלקים מהריאיון, ראש ממשלת קפריסין הרגיע את המשקיעים בעניין הזה וטען כי כל הפקדונות בבנקים היוונים מבוטחים במסגרת הסדרי החוב. "אני החלטי בעניין הזה, לא יהיה דבר כזה ואין לנו סיבה לחשוב על זה", אמר סמאראס בריאיון. "מערכת הבנקאות היוונית מוגנת בעקבות הסדרי החוב של הבנקים".

בתוך כך מדווחת "רויטרס" כי נציגים של ה"טרויקה" - המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - השלימו אתמול את סבב הביקורת השלישי לגבי התקדמות יוון בקיום תנאי חבילת החילוץ שלה, מה שסולל את הדרך להעברת 10 מיליארד אירו נוספים למדינה.

"כוח המשימה לבדיקת התקדמות יוון השלים את עבודתו אתמול והגיע להסכמה בין חברי המשלחת כי יוון מוכנה לקבל את הנתח הנוסף", כך אמר אתמול אחד מחברי המשלחת, שהעדיף להישאר בעילום שם, לסוכנות "רויטרס". אך תנאי מרכזי להעברת הכספים בפועל הינו דיונים שיערכו לגבי הנושא הזה שרי האוצר של גוש האירו ומועצת המנהלים של קרן המטבע, ורק אחריהם יועברו הכספים ליוון.