אריאל מבטיח: "נבטל את המע"מ על רכישת דירה ראשונה"

האם זוגות צעירים יקבלו בקרוב הנחה דרמטית של 17% במחירי הדירות? ■ שר השיכון בראיון ל"ידיעות אחרונות": נעניק פטור ממע"מ לדירה ראשונה על חשבון הטבות ופטורים אחרים שיבוטלו - ובראשן 100 אלף שקל למי שקונה בפריפריה

שר השיכון אורי אריאל מבטיח להעניק פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה על מנת להיטיב עם הזוגות הצעירים בישראל. בראיון ל"ידיעות אחרונות" שמפורסם הבוקר (ד') מבטיח אריאל להעניק פטור ממע"מ על דירה ראשונה ואומר כי המימון יגיע באמצעות ביטול פטורים והטבות אחרות.

לפי "ידיעות אחרונות", אריאל מנהל דיונים מרתוניים עם האוצר לביטול מע"מ בגובה 17% על רכישת דירה ראשונה, וזאת על חשבון פטורים אחרים שקיימים היום ויבוטלו. אחת ההטבות שיבוטלו גם כן - עפ"י תוכנית אריאל - היא הענקת 100 אלף שקל למי שיעבור לפריפריה. מדובר בהטבה אותה קידם שר השיכון הקודם אריאל אטיאס.

"מי שנהנה מפטורים והנחות על מחיר הקרקע הם בסופו של דבר הקבלנים ואנו מחפשים עם האוצר דרך לסייע ישירות לזוגות הצעירים", אמר אריאל. "הפטור ממע"מ הוא הדרך הטובה ביותר להטבת מיסוי".

בראיון שב אריאל והבטיח כי מחירי הדירות יירדו בשנה הבאה, כפי שאמר בשבוע שעבר בפסגת הנדל"ן של "גלובס". באשר לבעיית העובדים הזרים בענף אמר אריאל כי פנה לשר הביטחון בבקשה להגדיל את מספר העובדים הפלסטינים ב-5,000 וכן לנצל מכסה נוספת של 1,500 עובדים. כמו כן, אריאל אמר שמתקיימים דיונים עם משרד החוץ להחזרת עובדים סינים לענף הבנייה, אם כי הדגיש כי "יש בעיות בהסכמים בין המדינות".

כתבות נוספות בנושא:

מחירי הדירות משלימים נסיקה של 81% בפחות מ-6 שנים

דירה ב-99 שקל לחודש: מה יעשה כחלון לשוק הנדל"ן?

שר השיכון: "בנק ישראל היה יכול לעשות יותר"