"הירידות בזהב יוצרות הזדמנות להגדלת החזקה בסחורה"

מייק אליס, מנכ"ל פיוניר תכנון פיננסי: "הירידות נובעות מכך שהפחדים הגדולים ביותר של המשקיעים מקריסה כלכלית באירופה לא התממשו, וגם מאפקט העדר"

מחיר הזהב רשם ירידה חדה בשבועות האחרונים, ובעיקר בימי המסחר האחרונים. שאלת מיליון הדולר היא, כמובן, האם מדובר בשינוי מגמה ארוך טווח או שהצניחה מהווה הזדמנות קנייה נוחה?

מייק אליס, מנכ"ל פיוניר תכנון פיננסי, מה הביא לירידות במחיר הזהב?

"הירידה האחרונה במחיר הזהב נובעת להערכתנו מכך שהפחדים הגדולים ביותר של המשקיעים לא התממשו. מה שתמך במחיר הזהב בשנים האחרונות היה החששות מקריסה כלכלית של אירופה ומפשיטת רגל של הבנקים, ושמועות על מכירת רזרבות הזהב של בנקים מרכזיים. כשכל אלה לא התממשו, הזהב החל לרדת לפני כחצי שנה, כשבשבוע האחרון הקצב הואץ, בין השאר עקב אפקט העדר".

האם הירידות יוצרות הזדמנות קנייה?

"הירידות במחיר הזהב יוצרות הזדמנות להגדיל את ההחזקה בו. חשוב לציין שלרוב המשקיעים מתאימה הקצאה של אחוזים בודדים מתיק ההשקעות בזהב, שכן הזהב הוא נכס מסוכן, המאופיין בסטיית תקן גבוהה. שיעור ההקצאה המדויק של כל משקיע נקבע בהתאם לפרופיל הסיכון שלו ולצרכיו".

"הירידות יוצרות הזדמנות עבור משקיעים להגדיל את האחזקה בזהב לקצה העליון של טווח ההקצאה שקבעו לעצמם בהתאם לפרופיל הסיכון שלהם".

אליס מציין עוד, כי "אחד הגורמים הנוספים שתומכים בירידה של מחיר הזהב הוא התפתחות שוק תעודות הסל על הזהב בעולם. תעודות הסל מסייעות להגדלת הנזילות של האחזקה בזהב. העובדה שיותר קל לקנות ולמכור את הסחורה תומכת בירידת מחירים".

קוזין: הזהב הולך ל-1,000 דולר

בניגוד לאליס, רואי קוזין, אנליסט ראשי בבית ההשקעות Utrade אמר כי "אנו מעריכים כי הזהב יבצע תיקון טכני קל כלפי מעלה, בטרם יתחדש מהלך הירידות אל עבר רמת התמיכה המהותית והפסיכולוגית של 1,000 דולר לאונקיה".

קוזין הוסיף כי "עד לפני מספר חודשים (בראשית אוקטובר שנה שעברה) הייתה אופוריה בקרב המשקיעים סביב מחיר הזהב אשר נסחר ב-1800 דולר לאונקיה והיה נראה חיובי מתמיד. ברקע נשמעו קולות מומחים לכלכלה אשר העריכו כי למחיר הזהב יש עוד הרבה לאן לעלות. יעדי מחיר שאפתניים והזויים כמו 4,000 דולר ואפילו 5,000 דולר נזרקו לחלל האוויר על רקע הסברים מלומדים אשר תומכים בהמשך המומנטום החיובי כגון ביקושי ענק למתכת הזהובה מכיוון הכלכלות המתפתחות של סין והודו, וכמו גם, מלחמת המטבעות שמנהלים בינהם הבנקים המרכזיים בעולם במטרה להחליש את המטבע המקומי".

קוזין ציין כי מאז ועד היום מחיר הזהב השלים ירידה חדה ואגרסיבית של 26.5% במה שנראה כמפולת שערים לכל דבר ועניין. לפני כשלושה שבועות כאשר מחיר הזהב שבר את רמת התמיכה החזקה של 1,600 דולר התחזקה דעתנו כי הזהב ימשיך לרדת בערכו בחדות כאמור עד לרמת התמיכה המשמעותית ב-1,360 דולר לאונקיה.

חזי ינושבסקי: לא לקנות זהב אלא לעשות עליו שורט

חזי ינושבסקי, ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE , מציין כי "הסיפור של השבוע ואולי אפילו של השנה, שייך לזהב אשר צלל לרמה של כ-1,321 דולר לאונקיה. מדובר בצלילה של כ-17% ובקריסה הקשה ביותר מזה שלושה עשורים. הצלילה בזהב מעידה על כך שהמשקיעים אינם חוששים מפני התפרצות אינפלציונית ואינם רואים בזהב כנכס מקלט יותר, נתון התמ"ג החלש בסין והאינפלציה ההולכת ויורדת בארה"ב היוו מלכודת מוות עבור הזהב".

"סין נחשבת לצרכנית הגדולה ביותר בעולם של הזהב אחרי הודו כמובן. ההאטה הכלכלית בסין שנרשמה ברבעון הראשון של השנה תפגע לבטח בצריכה של הזהב וזו למעשה אחת הסיבות העיקריות לצלילה הגדולה. האינפלציה הנמוכה יחסית בארה"ב תרמה את חלקה למפולת. מאז ומתמיד הזהב נחשב לנכס מקלט כאשר חלה עליה חדה באינפלציה. המיתון המשמעותי שחל באינפלציה בארה"ב בחודש האחרון הבריחה את המשקיעים מהזהב. סביר להניח שהזהב יחזור לבחון את אזור התמיכה המשמעותית שנשברה באזור 1,520 דולר. אם רמה זו תהפוך להתנגדות, הזהב עלול לצלול חזרה לכיוון 1,320 דולר לאונקיה לכן כדאי לנצל כל עלייה של הזהב במטרה למכור אותו שוב... כלומר לא לקנות זהב אלא לעשות עליו שורט - השקעה שאמורה להניב רווחים יפים אם וכאשר הזהב ימשיך לצלול".

כתבה זו אינה מהווה ייעוץ משפטי, מיסויי או חשבונאי, או המלצה להשקעה, או הצעה לרכישת או מכירת מוצרים פיננסיים מכל סוג שהוא ואינה מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותב אין עניין אישי בנושאים המוצגים בכתבה.