המלצות לסופ"ש: מפסטיבל הקולנוע ועד המופע של אלון גל

הפסטיבל לקולנוע ניסיוני ייפתח בסנימטק חולון ■ הבמאי והשחקן ליאור כלפון והמאמן הלאומי אלון גל, מעלים מופע המבוסס על הספר "גברים ממאדים, נשים מנגה" ועוד שפע המלצות

קולנוע

פרינט סקרין 2013

מה: זוהי שנתו השלישית של פסטיבל "פרינט סקרין", פסטיבל לקולנוע ניסיוני, שסינמטק חולון משמש לו לבית. השנה הרעיון המרכזי של הפסטיבל הוא הקולנוע בראי הסתרים של הטכנולוגיה, או, כפי שניסחו זאת מנהלי הפסטיבל: "כיצד אנו שולטים בטכנולוגיה בזמן שהטכנולוגיה שולטת בנו". לא בטוח שיימצאו תשובות סדורות לשאלה, מאחר שהטכנולוגיה מתפתחת בקצב כה מהיר, שאינו מאפשר לעצור ולהסיק מסקנות. אבל שיח מעניין יתפתח ועוד איך, כאשר בין הקרנות בכורה של סרטים, אשר חלקם בעלי ערך סוציולוגי עדכני, ייערכו מפגשים עם אנשי רוח מהארץ ומחו"ל, חובבי טכנולוגיה ורשתות חברתיות וחוקרי קולנוע המנסים לפצח את הפוטנציאל הטמון במדיה החדשה (האינטרנט).

בין הסרטים המומלצים: "ציות" (ארה"ב, 2012): סרט עצמאי, מותח ומטריד אודות בקי, עובדת צעירה בדיינר אמריקני (דרמה ווקר, תזכרו את השם), המואשמת, על ידי פסיכופת שמתחזה בטלפון לשוטר, לגנבת. מסיבה שאין לתארה אלא כפחד המעוות את שיקול הדעת, מנהלת הדיינר, פטרישיה (זוכת האוסקר אן ווד), סרה למרותו של המתחזה ומצייתת להוראותיו של מי שהיא גורסת שהוא שוטר, וכולאת את בקי במחסן, שם היא מתבקשת להעביר את העובדת הכפופה לה השפלות פולשניות.

"סקסי בייבי" (ארה"ב, 2012): סרט תיעודי (לפרקים מבוים מדי), החוקר את המקום שתפסה מיניות בקרב בני נוער בעידן הדיגיטאלי-וירטואלי, שבו משתנים המודלים הנשיים ונפרצים גבולות הטעם הטוב.

"מנותקים" (ארה"ב, 2013): המנותקים הם אלה המחפשים קשרי קרבה וירטואליים חמים. הם במודע שואפים לכך שהניתוק הוא מהמציאות הקרובה אליהם ביותר: האנשים מסביבם. ובמקביל ישנם אלה המבקשים את ההיפך - חום, קרבה ואהבה אמיתית, דבר הנראה כמעט בלתי אפשרי בימנו אנו. עם ג'ייסון באטמן בתפקיד הראשי.

ג'אז

ראבי קולטריין

מה: השבוע תתארח בארץ חמישיית הג'אז של סקסופוניסט הג'אז ראבי קולטריין (Ravi Coltrane), בנו של סקסופוניסט הג'אז האגדי ג'ון קולטריין. למעט קולטריין, חברים בחמישייה גם נגנים בחצוצרה, פסנתר, באס ותופים. ראבי קולטריין, 48, נולד בלונג איילנד. אביו נפטר כאשר היה רק בן שנתיים. הוא שיתף פעולה עם ענקי ג'אז רבים, ובשנת 1997 הוציא את אלבום הבכורה המקורי שלו. מאז הוציא שישה אלבומים נוספים, שנשענים בחלקם על המורשת של אביו. זו תהיה הופעתו השלישית בישראל, והיא תתקיים במסגרת סדרת הג'אז החדשה של מועדוני הזאפה.

מתי, איפה וכמה: שלישי (23 בחודש), 22:00, זאפה ת"א, רח' ראול וולנברג 24 רמת החי"ל ת"א. רביעי (24 בחודש), 22:00, זאפה הרצליה, רח' מדינת היהודים 85 הרצליה. מחיר: 219 שקל (מופע ישיבה).

קלאסי

תזמורת הבארוק ירושלים

מה: כנרת הבארוק הנפלאה קתי דברצני (Debretzeni) תופיע בסדרת הקונצרטים הקרובה של תזמורת הבארוק ירושלים כסלונית וכמנצחת. דברצני, תושבת בריטניה, היא הכנרת המובילה של שניים מההרכבים החשובים ביותר של מוזיקת הבארוק באירופה. היא מבקרת בארץ בקביעות, והופעותיה מעוררות תמיד עניין והתרגשות. בקונצרטים בארץ היא תנצח על התזמורת ותנגן כינור סולו, לצד שתי כנרות מעולות נוספות. במרכז הקונצרט יעמדו יצירות מאת שני הכנרים הוירטואוזיים של הבארוק - לקלייר הצרפתי ולוקאטלי האיטלקי. לצידם יבוצעו יצירות של טלמאן ויוהאן סבסטיאן באך.

מתי, איפה וכמה: חמישי (25 בחודש), 20:00, קונסרבטוריון שטריקר למוזיקה בתל-אביב. מוצ"ש (27 בחודש), 21:00, תיאטרון ירושלים. מחיר: 140-80 שקל.

מפגש

הסופר מאיר שלו ביקב אמפורה

מה: יקב הבוטיק אמפורה שלמרגלות הכרמל המערבי מזמין אתכם לחוויה תרבותית רגע לפני כניסת השבת. במרכז המבקרים של היקב יתקיים בשישי אחר הצהריים מפגש עם הסופר מאיר שלו, שייקח את המאזינים למסע אל נבכי הנפש ותהליך היצירה של אחד מגדולי הסופרים העבריים בן זמננו. המפגש יתמקד ברומן הראשון פרי עטו של שלו, "רומן רוסי", שיצא לאור בשנת 1988 והפך לרב מכר ואחד הספרים הנקראים ביותר בעברית, ויחזור אל הדמויות, ההשראה וההשפעות המגוונות על תהליך הכתיבה. את האירוע ילווה יין איכותי תוצרת היקב.

מתי, איפה וכמה: שישי (19 בחודש), 16:00, יקב אמפורה, חוות מקורה שביישוב כרם מהר*ל. עלות למשתתף: 110 שקל, כולל כוס יין. יש לרכוש כרטיסים מראש, בטלפון: 04-9840702 או במייל ל: info@amphoraewines.come.

דעת

הייד-פארק מדעי

מה: בין הקניות והקפה של שישי בבוקר, תוכלו להעשיר את עצמכם בידע שימושי, בעזרת מדעני מכון דוידסון (שבמכון ויצמן), שיגיעו למתחם התחנה בת"א לדבר עם הקהל המתעניין. בין הנושאים שיעלו בשבועות הקרובים: אבולוציה, אבחון מחלות, ופתרונן, עמידות חיידקים ושאלות בוערות כמו למה הזיכרון שלנו נפגע.המפגש מכונה "הייד-פארק מדעי", בפזילה להפנינג הנאומים בפארק המקורי שבלונדון. חוקרי המכון יציגו את נושא המחקר שבו הם עוסקים ובהמשך יקיימו דיון ושיחה פתוחה עם הקהל.

מתי איפה וכמה: שישי (19 בחודש), 10:00 ו-11:00, מתחם התחנה, נווה צדק תל אביב. המפגש הקרוב יעסוק באבולוציה, עם המרצה ארז גרטי מהמחלקה לכימיה ביולוגית, מכון ויצמן למדע. מפגשים נוספים בימי שישי הבאים, עד 10 במאי. הכניסה חופשית.

מוזיקה ברזילאית

ריקרדו הרץ

מה: הכנר הברזילאי ריקרדו הרץ יחזור השבוע לשתי הופעות בישראל בלוויית להקתו. הרץ הופיע לראשונה בארץ לפני שלוש שנים, והופעותיו זכו לאהדת קהל אוהבי המוזיקה הברזילאית. הרץ הוא יליד סאו-פאולו, וכיום מתגורר בפריז. הוא התחיל את דרכו ככנר קלאסי, ובהמשך דרכו למד גם ג'אז. הרפרטואר שלו כולל סגנונות שונים של מוזיקה ברזילאית, כמו שורו וסמבה על גווניה השונים. להופעות בארץ הוא יגיע עם להקתו, שבה חברים גם נגנים בכלי הקשה וגיטרה. בהופעה יתארח גם חצוצרן הג'אז הישראלי אבישי כהן.

מתי, איפה וכמה: שלישי (23 בחודש), 22:00, מועדון רדינג 3 ת"א. רביעי (24 בחודש), 20:00, מועדון הברל'ה להבות חביבה. מחיר: 149-129 שקל.

פסטיבל

ביג בנד בכפר סבא

מה: כפר סבא אוהבת מוזיקה בגדול, מסתבר. כבר 24 שנה מארחת העיר את פסטיבל ביג בנד ותזמורות, שמקבץ נגנים מכל העולם המאורגנים בתזמורות והרכבי ביג בנד, לשלושה ימים של מופעים, מיצגים ותחרויות. בין המופעים הבולטים: להקת פורטרט תתאחד למופע מיוחד שבו תארח את דנה ברגר; שלמה גרוניך יארח את מארש דונדורמה למופע גרובי ישראלי ומרקיד. לילדים ייוחד קונצרטף - קונצרט מוסבר לגיל הרך עם התזמורת העירונית כפר סבא. את הפסטיבל יחתום קונצרט סיום המוני וחגיגי שבו תארח התזמורת הייצוגית של כפ"ס תזמורות נוער מהארץ ומחו"ל. וכך, לא פחות מ-580 נגנים יבצעו יחד עם מתי כספי את שיריו האהובים.

מתי איפה וכמה: שלישי-חמישי (23-25 בחודש), במוקדים שונים בכפר סבא. מופע הסיום, חמישי 25/4, כיכר העיר (ליד קניון ערים), ב-20:00.

מופע

גברים ממאדים נשים מנגה

מה: אין דבר שאי אפשר לשפר עם קצת אימון. אלון גל הוכיח את זה בשורת תוכניות הטלוויזיה שהוביל, ועכשיו הוא מגיע לעשות לכם קורס "התנהגות מונעת", שיעזור לכם לשמור על הזוגיות שלכם מגורל של התנגשות בין נגה למאדים. על בסיס רב המכר שכתב ג'ון גריי, "גברים ממאדים, נשים מנגה", מעלים הבמאי והשחקן ליאור כלפון והמאמן הלאומי אלון גל, גרסה ישראלית שתנסה לגשר על הפערים הבלתי נתפסים לפעמים שבין יצורי שבט המאדים לבנות המין הנוגה. לראשונה כשחקן על במה, יעביר גל את הקהל מסע, משעשע בעיקרו, בין המהמורות והבורות שמזמנים חיי הזוגיות כששני המינים לא מדברים באותה שפה, בניסיון לתמרן ביניהם בחינניות בדרך אל האושר וההרמוניה.

מתי איפה וכמה: חמישי (25 בחודש), 21:30, "זאפה" תל-אביב, ראול ולנברג 24, רמת החיל. מחיר: 140 שקל. הזמנת כרטיסים: *9080, zappa-club.co.il.