אושר חוק הריכוזיות; נתניהו: "נגד העליהום על אנשי עסקים"

במקביל אישרה הממשלה בישיבתה השבועית את המתווה לתקציב הקרוב - דו-שנתי לשנים 2013-2014

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את חוק הריכוזיות ואת המתווה לתקציב המדינה לשנים 2013-2014, שיהיה דו-שנתי. מטרת חוק הריכוזיות הינה להפחית את הריכוזיות במשק ולהגדיל את התחרות, ושר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט יהיה אמון על ביצועה.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי: "יש עליהום נגד אנשי עסקים ואנחנו נגד זה. אנחנו מאוד מעריכים את הסקטור העסקי ורוצים לעודד אותו. בכל העולם מתחרים עליהם ע"י הממשלה או ע"י חברות ממשלתיות. אנו לא רוצים לדכא את היזמות ואת התחרות, ולא רוצים לדכא את היזמות והיזמים. בסופו של דבר זאת הכלכלה שלנו, הם מושכים את העגלה של כולנו, הם מביאים ערך מוסף, הם לוקחים סיכונים".

הצעת חוק הריכוזיות מבוססת על המלצות הוועדה להגברת התחרותיות במשק ומטפלת בשלושה היבטים מרכזיים: שקילת שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ושיקולי תחרותיות בהפרטות שמבצעת הממשלה; הגבלות על מבני אחזקות פירמידליים; והפרדה באחזקות נכסים ריאליים ופיננסיים.

כאמור, הממשלה אישרה גם את הצעתו של שר האוצר למתווה דו-שנתי לתקציב הקרוב, כך שהתקציב הקרוב שיאושר יהיה לשנים 2013-2014. בהתאם להחלטה קודמת של שר האוצר יאיר לפיד, החל מתקציב 2015, התקציב יחזור למתכונת חד-שנתית.