נאוי נגד הבונוס למנכ"ל טאואר: "לשמש דוגמה"

בעלי השליטה בחברת אחים נאוי מחזיקים 1% מהון המניות של יצרנית השבבים ■ הבונוס המתוכנן למנכ"ל, ראסל אלוואנגר - מעל ל-3 מיליון שקל

דורי נאוי, מבעלי השליטה בחברת המימון החוץ בנקאי אחים נאוי ומחזיק פרטי במניות חברת טאואר, יוצא כנגד כוונת יצרנית השבבים לאשר בחודש הבא בונוס של 866 אלף דולר (3.1 מיליון שקל) למנכ"ל, ראסל אלוואנגר. כך נודע ל"גלובס". במסגרת מכתב ששלח נאוי ביום חמישי לחברי דירקטוריון טאואר, הוא טוען כי "המנכ"ל צריך לשמש דוגמה אישית, ולא לקבל בונוס עד שהחברה תתייצב ותתחיל לייצר רווחים לבעלי מניותיה".

בעלי המניות של טאואר זומנו לאסיפה ב-23 במאי במשרדי החברה במגדל העמק, בה יתבקשו לאשר את תנאי העסקת המנכ"ל. התנגדותו של נאוי נובעת כאמור מהפסדי טאואר ומהמומנטום השלילי במניית החברה, שאיבדה בשנה האחרונה יותר מ-50% מערכה. טאואר אף סיפקה באחרונה תחזית מכירות מאכזבת לרבעון הראשון של 2013, אשר תרמה להמשך הירידות במניה.

על פי תנאי העסקתו, זוכה אלוואנגר לשכר בסיס שנתי של 600 אלף דולר (2.2 מיליון שקל), כך שעם הבונוס התגמול שלו לשנת 2012 יגדל לכ-1.5 מיליון דולר (5.4 מיליון שקל), שהם 125 אלף דולר בחודש. לדברי נאוי, "הכנסות טאואר אמנם גדלו בשנים האחרונות, אך היא לא הניבה רווח לבעלי המניות". הוא פונה לאלוואנגר וכותב כי "אני מבקש ממך לצמצם את דרישות השכר שלך מהחברה".

האחים נאוי החזיקו בעבר ב-6% ממניות טאואר, שנרכשו במחירי שפל בשנים 2005-2007, אך הם דוללו עם השנים ומחזיקים כיום כ-1% מההון.

בעלת המניות הגדולה בטאואר - החברה לישראל - מחזיקה ב-39.5% ממניות החברה (השקעה בגינה היא מופסדת מאות מיליוני שקלים). מפסידים גדולים נוספים הם הבנקים לאומי והפועלים, שמחקו לטאואר חובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. שני הבנקים מחזיקים בידיהם שטרי הון שאם יומרו למניות טאואר, יקנו להם החזקה של 27% מהונה.

"מחיר המניה לא משקף"

הבונוס שאמור מנכ"ל טאואר לקבל מתחלק לשניים: החלק הראשון (70%) נקבע לפי אמות מידה פיננסיות הקשורות לביצועי החברה. הציון שקיבל אלוואנגר על חלק זה הוא 0.903 (בסולם של 0-1.5), ובהתאם לנוסחה הוא זכאי לבונוס של 569 אלף דולר.

החלק השני של הבונוס (30%) מחושב לפי ציון שניתן לאלוונגר על ידי יו"ר הדירקטוריון, אמיר אלשטיין (בסולם של 0.5 עד 1.5). לפי הציון לו זכה, שאיננו הציון המקסימלי, זכאי אלוונגר לבונוס של 297 אלף דולר נוספים. בסך הכול כאמור יקבל המנכ"ל בונוס של 866 אלף דולר. מאז כניסתו של אלוואנגר לתפקיד מנכ"ל טאואר בשנת 2005 הוא צבר הון של עשרות מיליוני שקלים.

רק בחודש שעבר ציין אלוואנגר כי אינו מבין מדוע מניית טאואר יורדת, ונאוי מצטרף אליו ומעריך שמחיר המניה אינו משקף את מצב החברה. הוא מבהיר כי לדעתו זו אחריותה של הנהלת טאואר "לפעול למען בעלי המניות, כך שמחיר המניה ישקף את הערך האמיתי של החברה".

נאוי מדגימה צניעות ורווחיות

בניגוד לטאואר, אשר למרות עלייה בהכנסות ממשיכה לרשום הפסדים כבדים בדוחות הכספיים, המצב של האחים נאוי חזק עם אופק חיובי. שאול ודורי נאוי הכניסו את פעילות נכיון הצ'קים הפרטית שלהם לבורסה בתחילת 2011, ומאז נרשם שיפור מתמיד בפעילותם העסקית. בתחילת השנה מכרו השניים כ-20% ממניותיהם בחברה לגופים מוסדיים, במחיר ששיקף לאחים נאוי שווי של כ-300 מיליון שקל.

מאיר סלייטר מדש ברוקראז' פרסם החודש המלצת "קנייה" למניית אחים נאוי, בפרמיה של יותר מ-40% מעל מחירה. תחת הכותרת: "ניכיון צ'קים - יותר ממה שחשבתם", מסביר האנליסט כי "פוטנציאל הצמיחה הקיים לחברת אחים נאוי הוא אדיר - היקף האשראי בניהולה הוא 0.1% מהאשראי העסקי בישראל, לתיק האשראי שלה מח"מ קצר מאוד (75% נפדו תוך שלושה חודשים), וכך המשקיע מקבל מדי רבעון תמונה עדכנית של מצב החברה".

חברת האחים נאוי, בניגוד לטאואר ולחברות רבות אחרות, מתנהלת בצניעות יוצאת דופן עם 15 עובדים בלבד, מה שתורם לרמת רווחיות גבוהה מההכנסות. את השנה החולפת סיימה החברה עם הכנסות של 95 מיליון שקל (שיפור של 53% לעומת 2011) ורווח נקי של 52 מיליון שקל (שיפור של 16% לעומת 2011).

מניית טאואר
 מניית טאואר