יו"ר הוועד בשופרסל מגוננת על דנקנר ותוקפת את בנק לאומי

אריאלה סיסו במכתב למנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח: "לא היה בשופרסל מעסיק הגון יותר מדנקנר, אי.די.בי היא מפעל חיים עבורו"

יו"ר ועד העובדים ברשת שופרסל, אריאלה סיסו, מתגייסת היום (א') לצידו של נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי המחזיקה בין היתר בשופרסל, על רקע החלטת דירקטוריון בנק לאומי לדחות את מתווה הסדר החוב של חברת גנדן שבבעלות דנקנר לאור הלחץ הציבורי מהימים האחרונים.

במכתב ששלחה למנכ"לית לאומי, רקפת רוסק-עמינח, כותבת סיסו: "בצער רב קראתי הבוקר את החלטת דירקטוריון בנק לאומי שלא ללכת לקראת קונצרן אי.די.בי בעניין החוב של הקונצרן כלפי הבנק. החלטת הבנק מדירה כעת את שנתם של למעלה מ-12,000 עובדים המועסקים בחברת שופרסל, שאותם אני מייצגת, ואני בטוחה שישנם עוד כמה עשרות אלפי עובדים כמונו המתפרנסים מאי.די.בי וגנדן - שגם שנתם נודדת. כולי תקווה כי המהלך של הבנק לא יכניס את הקבוצה לסחרור שאת תוצאותיו, בדרך-כלל, משלמים העובדים".

סיסו לא מהססת לחלוק שבחים רבים לדנקנר על תקופתו כבעלים של שופרסל, אף שמרבית עובדי הרשת זכו לשכר נמוך יחסית גם בתקופות רווחיות מאוד.

וכך היא כותבת: "כמי שעובדת בצמידות כבר קרוב ל-10 שנים עם נוחי דנקנר, אני יכולה להעיד כי בשופרסל לא היה מעסיק יותר הגון והוגן ממנו. לא בכדי 12,000 עובדי שופרסל אוהבים ומוקירים את נוחי דנקנר ואת פועלו: הוא היה איתנו ברגעים שמחים וגם ברגעים פחות נעימים, אבל תמיד היה הוגן, כמעט תמיד ראה את העובד הפשוט אל מול עיניו בבואו לקבל החלטות אסטרטגיות כואבות, ובמשך העשור האחרון היו גם כאלה. בכל הזדמנות נוחי דנקנר היטיב עם העובדים, גם כאשר שופרסל הרוויחה הרבה פחות ממה שבעלי המניות שלה קיוו".

בהמשך כותבת סיסו לרוסק-עמינח: "אין לי ספק כי עבור נוחי דנקנר אי.ד.בי היא מפעל חיים, ואנחנו בחברת שופרסל נמשיך להיות חוד החנית שלו, נמשיך לבטוח בו, כפי שהיה עד היום.

"חבל מאוד שהבנק שבראשו את עומדת לא לוקח בחשבון גם את ההשלכות העתידיות, התעסוקתיות, שעשויות לנבוע מהחלטה כל-כך הרת-גורל לכל-כך הרבה משפחות במדינת ישראל.

"כולנו, משפחת שופרסל, ואיתנו משפחת אי.די.בי, נמשיך לשמור אמונים לנוחי, ואני מקווה שנמצא את הנוסחה הגואלת אשר תסיר את העננה הכבדה הרובצת עלינו".