דורטמונד אישרה: מריו גצה עובר לבאיירן עבור 37 מיליון אירו

רגע לפני חצי גמר ליגת האלופות, באיירן "חוטפת" לדורטמונד את הקשר הצעיר; מדובר בהעברה הגבוהה בתולדות דורטמונד

יממה לפני שתעלה למשחק חצי גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד, אישרה הבוקר (ג') בורוסיה דורטמונד כי כוכבה מריו גצה יעזוב בקיץ הקרוב ליריבה הגדולה באיירן מינכן. באיירן, שתתמודד הערב בחצי הגמר באלופות מול ברצלונה, תשלם 37 מיליון אירו לדורטמונד - סכום סעיף השחרור הנקוב בחוזהו של הקשר הגרמני. בכך, למעשה, פותחת באיירן באופן רשמי את מסע הרכש לעונה הבאה, אז יאמן את הקבוצה פפ גווארדיולה.

דורטמונד אישרה בעמוד הפייסבוק שלה כי "סוכנו של מריו גצה, פולקר סטרוט, עדכן אותנו לפני מספר ימים שהשחקן מעוניין לנצל את סעיף השחרור שלו, וב-1 ביולי 2013 לעבור לבאיירן מינכן". מיד לאחר מכן הודיעה גם באיירן מינכן כי הגיע לסיכום עם גצה על הצטרפותו לקבוצה בקיץ. אגב, באופן מעשי קיים סיכוי שבאיירן ודורטמונד ייפגשו ביניהן בגמר ליגת האלופות בחודש הבא.

עבור דורטמונד מדובר באבידה עצומה. גצה בן ה-21 היה אחד מכוכבי הקבוצה בשנים האחרונות ומי שהיה שותף לזכייה של דורטמונד בשתי האליפות הרצופות שלה, בעונות 2010/11 ו-2011/12. הוא השחקן השני המרכזי שעוזב את המועדון תוך שנה אחת למועדונים העשירים של אירופה, אחרי שבקיץ 2012 היה זה שינאווי קגוואה שעזב למנצ'סטר יונייטד עבור 16 מיליון אירו.

זוהי המכירה הגדולה ביותר בתולדות דורטמונד, שמנפצת את המעבר של המגן הברזילאי אבנילסון שנמכר לפארמה ב-2001/02 עבור 17 מיליון אירו.