איכות השלטון: לערוך בהקדם שימוע לראשי העיריות החשודים בפלילים

לטענת התנועה, על היועמ"ש יהודה וינשטיין להורות על עריכת שימועים לכלל ראשי הרשויות המקומיות שעניינם מצוי בחקירה פלילית או בטיפול בפרקליטות, ולקבל החלטה סופית אם להעמידם לדין - עוד לפני הבחירות לרשויות המקומיות

על היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להורות על עריכת שימועים לכלל ראשי הערים והרשויות המקומיות שעניינם מצוי בחקירה פלילית או בטיפול בפרקליטות, ולקבל החלטה סופית אם להעמידם לדין עוד לפני הבחירות לרשויות המקומיות - כך טוענת התנועה לאיכות השלטון, בעקבות הודעת הפרקליטות אתמול (ב') על הגשת כתב אישום נגד ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, בכפוף לשימוע.

במכתב ששיגרה היום (ג') לפרקליטות, דורשת התנועה לקיים את הליכי השימוע בלוחות זמנים קצרים בשל הבחירות הקרבות לרשויות המקומיות.

בפנייתה ליועץ המשפטי וינשטיין ולפרקליט המדינה משה לדור, מציינת התנועה כי הבחירות המוניציפליות יתקיימו בחודש נובמבר הקרוב.

"בהתקרב תאריך הבחירות, חיוני להביא לכך שהליך השימוע יתבצע בלוחות זמנים קצרים. כמו כן, התנועה לאיכות השלטון סבורה כי מן הראוי כי ציבור הבוחרים יידע אם כנגד אחד המועמדים לראשות העירייה עומד כתב אישום או לא, זמן מספיק לפני מועד קיום הבחירות".

בנוסף, התנועה מדגישה במכתבה כי למיטב ידיעתה, אלה הם ראשי העיר שהמשטרה העבירה את המלצותיה בעניינם, אך טרם התקבלה בעניינם החלטת תובע, והם עודם מכהנים בתפקידם: ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו; ראש עיריית חדרה, חיים אביטן; ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן; וראש עיריית יהוד-מונוסון, יוסף בן-דוד.