הקרב על היוקרה: בווימבלדון העלו את סך הפרסים ב-40%

מארגני הטורניר הלונדוני העמידו את סך הפרסים על שיא כל הזמנים - 22.56 מיליון ליש"ט ■ בכך הוא הופך לטורניר המתגמל בעולם הטניס המקצועני

טורניר ווימבלדון שאיבד בעשור האחרון מהיוקרה שלו מול שלושת הגראנד סלאמים הנותרים, לפחות בכל הקשור בפרסים הכספיים שהוא מחלק, עשה אתמול (ג') צעד יוצא דופן כדי לחזור לקדמת הבמה. מארגני הטורניר הודיעו על העלאת סכום הפרסים למשתתפים בטורניר השנה ב-40% (!). בסך הכל יעמוד סכום הפרסים בטורניר שייפתח ב-24 ביוני על 22.56 מיליון ליש"ט (34.5 מיליון דולר) - גידול בסך 6.5 מיליון ליש"ט בהשוואה לפרסים שחולקו בטורניר הלונדוני בשנה שעברה מהווה את השדרוג הגדול אי פעם לטורניר טניס.

באופן טבעי, הפרסים הכספיים שיחולקו העונה בווימבלדון הם גם הסכום הגבוה אי פעם בתולדות הענף.

מי שימשיך ליהנות מהשדרוג הגדול ביותר הם טניסאי דרג הביניים, אלו שלא מצליחים להעפיל לשלבים הגבוהים של הטורניר. המארגנים מסרו כי העלייה הממוצעת בפרסים הכספיים בשלושת הסיבובים הראשונים תעמוד על כ-60%. גם המנצחים יחגגו צ'קים שמנים למדי: המנצחים בטורניר היחידים (גברים ונשים) יזכו ב-1.6 מיליון ליש"ט - עלייה של 450 אלף ליש"ט לעומת השנה שעברה (39%).

עוד שדרוג עליו הודיעו המארגנים הוא החלטה להתקין גג לאצטדיון נוסף עד שנת 2019, זאת אחרי שלפני שלוש שנים הותקן לראשונה גג במגרש המרכזי על מנת לפתור את בעיות הלו"ז שיצרו מדי שנה הגשמים במהלך הטורניר.

בסך הכל שודרגו הפרסים הכספיים בארבעת הגראנד סלאמים השנה בסכום של כ-22 מיליון דולר.

השיפור בפרסים הכספיים בגראנד סלמאים (מתורגם לדולרים)

ווימבלדון: סך פרסים 34.5 מיליון דולר (שיפור לעומת 2012: 40%+)
יו.אס אופן: סך פרסים 33.6 מיליון דולר (31%+)
אליפות אוסטרליה: סך פרסים 31.1 מיליון דולר (15%+)
רולאן גארוס: סך פרסים 28.7 מיליון דולר (15%+)