אלי יונס צבר יותר מ-200 מיליון שקל במזרחי-טפחות

יונס קיבל שתי חבילות שמנות של אופציות, ואת המניות שנוצרו מהן מכר החל מ-2008 ■ אם מביאים בחשבון את ההון שצבר בתחילת הקריירה הבנקאית שלו, ייתכן מאוד שהוא צבר כמעט רבע מיליארד שקל

אלי יונס, שבעוד שנה יפרוש מתפקידו כמנכ"ל מזרחי טפחות לאחר עשור, כנראה מברך לפחות על החלטה אחת שקיבל בחייו: להתמנות לתפקיד לעיל.

לא רק שהעשור האחרון הוכיח שיונס הוא אחד הבנקאים המוכשרים והמוערכים בארץ - הוא גם הפך אותו, כנראה, לאחד הבנקאים העשירים ביותר בארץ. יונס, לפי בדיקת "גלובס", צבר במהלך תקופה זו לפחות 217 מיליון שקל (ברוטו, לפני מס), ואם לוקחים בחשבון את ההון שצבר בתחילת הקריירה הבנקאית שלו, ייתכן מאוד שהוא צבר כמעט רבע מיליארד שקל.

את עיקר ההון שלו חייב יונס למרכיב ההוני בחבילות השכר שלו, דהיינו להקצאות האופציות הנדיבות שניתנו לו מיד לאחר שנכנס לתפקידו במזרחי-טפחות. יונס קיבל שתי חבילות שמנות של אופציות, ואת המניות שנוצרו מהן מכר החל מ-2008. הודות לנסיקת מניית מזרחי טפחות (שיותר מהכפילה שוויה בתקופת כהונתו), מימושי מניות אלו עומדים על 154 מיליון שקל (בניכוי תוספת המימוש של האופציות למניות רגילות).

ליונס עדיין נותרה המנה האחרונה מחבילת האופציות השנייה והאחרונה שהוענקה לו, ושווי ההטבה הטמון בה עומד על 17 מיליון שקל. לכן, כולל מרכיבי המזומן בעלויות שכרו (41 מיליון שקל), ועלויות שכרו בשנה הנוכחית וברבעון הראשון של 2014 - סך ההון שצבר יונס במזרחי טפחות עומד כאמור, על לפחות 217 מיליון שקל.

יונס (62) החל את הקריירה שלו במשרד האוצר עוד כשהיה סטודנט צעיר בן 23. בשנת 1983, כשהוא בן 32, מונה לסגן החשב הכללי, ואחרי שש שנים קודם לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר. לאחר שפרש מהמגזר הציבורי, כיהן במשך כחמש שנים כמנכ"ל בנק "כללי", ובהמשך מונה לסמנכ"ל ואחראי על החטיבה הפיננסית של בנק הפועלים. באפריל 2002 מונה למנכ"ל בנק הפועלים, אך פרש מהתפקיד לאחר שנה על רקע חילוקי דעות מול נציגי בעלי השליטה בבנק דאז. לאחר שנה הפסקה, כאמור, חזר למערכת הבנקאית ומונה למנכ"ל מזרחי-טפחות.