נחתם הסכם ניהול בזכיינית כביש חוצה ישראל

דרך ארץ מוחזקת כיום בידי קרן תשתיות ישראל (75%) וקרן נוי (25%) ■ ל"גלובס" נודע כי במסגרת המגעים לקראת ההסכם הוחלט לקצר את משך ההסכם שנחתם בין חוצה ישראל לסולל בונה ולהוזיל את עלויות הבנייה במידה משמעותית

בעלי המניות בדרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל הגיעו להסכם שיאפשר את הניהול המשותף של החברה. ההסכם מותנה עדיין בקבלת אישורי הממשלה והגופים המממנים של הכביש.

דרך ארץ מוחזקת כיום בידי קרן תשתיות ישראל (75%) וקרן נוי (25%). ל"גלובס" נודע כי במסגרת המגעים לקראת ההסכם הוחלט לקצר את משך ההסכם שנחתם בין חוצה ישראל לסולל בונה ולהוזיל את עלויות הבנייה במידה משמעותית.

ההסכם עם סולל בונה מעניק לחברת הבנייה בלעדיות בעבודות להרחבת הכביש בעתיד והוא נחתם כחלק מעסקה שבה מכרה שיכון ובינוי לתש"י את אחזקותיה בזכיינית.

קרן נוי הפכה לשותפה בכביש לאחר שזכתה במכרז שבו הציעה לשלם למדינה 1.4 מיליארד שקל תמורת כתבי אופציה המעניקים 49% מהזכויות הכלכליות בדרך ארץ. קרן נוי ושותפיה בחרו בשלב זה להגדיל את חלקם בהון המניות של הזכיינית רק עד 25% ומשום כך יוכלו למנות שני דירקטורים מתוך 8 חברי דירקטוריון הזכיינית.

בנוסף קובע ההסכם כי תש"י תוכל למנות יו"ר דירקטוריון לפי שיקול דעתה בכפוף להתייעצות עם קרן קנוי. מכוח הסכם זה הוחלט בסופו של דבר למנות את שי טלמון לשעבר מנכ"ל כלל ביטוח והחשב הכללי באוצר ליו"ר דירקטוריון חוצה ישראל. את מועמדותו של טלמון העלה פיני כהן יו"ר קרן נוי. כהן מכיר את טלמון מהתקופה בה היה מנכ"ל אפריקה ישראל וטלמון שימש בתקפיד בכיר בבנק הפועלים ומנותני האשראי הגדולים במשק.

בתוך כך חתם לאחרונה כהן בשם קרן נוי על הסכם ההקמה של פרויקט עיר הבהדים בנגב. קרן נוי שותפה בקבוצה שזכתה במכרז ה-BOT לתכנון הקמה ותפעול של עיר הבה"דים. בטקס החתימה השתתפו ראשי שותפותיה של קרן נוי, אברהם קוזניצקי בעל השליטה בחברת מנרב הנדסה, איתמר דויטשר מנכ"ל אלקטרה ויהודה זיסאפל יו"ר קבוצת בינת.

גורמים בענף הנדל"ן ציינו כי כהן חידש בכך את שיתוף הפעולה העסקי עם קוזניצקי לאחר שמנרב ואפריקה ישראל היו שותפות בפרוייקט הקמת הכלא הפרטי, מגדל הקריה ומעונות הסטודנטים בהר הצופים בירושלים.