יובל שטייניץ: "בנימין נתניהו הוא צ'רצ'יל של זמננו"

שטייניץ בכנס השנתי של ג'רוזלם פוסט: "אנשים סירבו להקשיב לצ'רצ'יל וחלקם טענו שחשוב לעסוק בסכנות הכלכליות. חוסר ההקשבה הביא למותם של מיליונים. אז זו הייתה אירופה, היום זו איראן"

"נתניהו הוא צ'רצ'יל של זמננו בכל הנוגע לאיום האיראני", כך אמר היום (א') השר יובל שטייניץ, בהרצאה בניו יורק בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט.

"אנשים סירבו להקשיב לצ'רצ'יל וחלקם טענו שחשוב לעסוק בסכנות הכלכליות. חוסר ההקשבה הביא למותם של מיליונים. אז זו הייתה אירופה, היום זו איראן", אמר שטייניץ.

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נשא דברים בכנס, ואמר כי "איראן לא נמצאת במצב שבו נתניהו טען באו"ם שבה היא נמצאת. הם לא מתקדמים כבר שנים ומישהו גרם לכך שהם לא יתקדמו. אם ארה"ב מכריזה שהיא תעשה כל שביכולתה כדי שאיראן לא תהיה גרעינית, כדאי שאיראן תקח זאת ברצינות. ישראל צריכה לפיכך לעבוד בשיתוף ובחכמה ובשקט עם מנהיג ארצות הברית. בלי לצאת בהכרזות ובהבכות פומביות".

אולמרט ציין כי "הפוליטיקה החדשה שמייצגים לפיד ובנט, צעירים שהצליחו ויכלו להישאר מחוץ לפוליטיקה, ראויה לחיזוק וההערכה. יש לקוות שהם ישפיעו ברוחם האנרגטית גם על שרים אחרים בממשלה".

עוד אמר אולמרט כי "מצבה האסטרטגי של ישראל בימים אלו הוא מהטובים שהיו בשנים האחרונות, ולא נראה כי בעשור הקרוב ישראל תזדקק לצאת למלחמה. חלק ממדינות ערב אינן כשהיו ביחסן לישראל, הם משקיעים מאמצים במניעת דרמות פנים ארציות ממיליוני תושבי המדינות.

"ישראל תהיה מבודדת אם לא תפנים את העובדה שאינה יכולה לשלוט על מיליון אזרחים מבלי לתת להם זכויות דמוקרטיות. כדי לשמור על מדינת ישראל חובה לחדש את הדיאלוג עם הפלסטינים.

"אסד מנהיג סוריה 'גמור' וזו רק שאלה של זמן. חיזבאללה חושש לחזור על הטעות שהובילה למלחמת לבנון השנייה ושמאז הוא "קבור בבונקר". ישראל עשתה פעולות למניעת טרור בצפון, בדרום.