ארה"ב: הצריכה הפרטית גדלה; מכירות הבתים בהמתנה עלו

(עדכון) התחזיות בשוק צפו כי ההוצאה הפרטית תיוותר ללא שינוי בעוד ההכנסה תעלה ב-0.4% ■ ברבעון הראשון הצריכה הפרטית גדלה בקצב של 3.2%, החד ביותר מזה כשנתיים ■ נתוני מכירות הבתים בהמתנה עלו יותר מהצפי

לאחר שבסוף השבוע פורסם כי כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב של 2.5% (שנתי) ברבעון הראשון של 2013, כעת מתפרסמים נתונים חדשים לגבי ההכנסה, ההוצאה והחיסכון של משקי הבית האמריקאים.

מהנתונים עולה כי כי הן ההכנסה והן ההוצאה של משקי הבית הפרטיים בארה"ב, עלו בחודש מארס ב-0.2%. נתוני החיסכון, הנגזרים מנתוני ההוצאה וההכנסה, נשארו ללא שינוי. התחזיות המוקדמות בשוק צפו כי ההוצאה הפרטית תיוותר ללא שינוי במארס, לאחר עלייה של 0.7% בפברואר וכי ההכנסה הפרטית תגדל בשיעור חד יותר של 0.4%.

אנליסטים מציינים כי הנתונים יחסית פושרים אך גם מפתיעים, בייחוד לאור העובדה שהממשל בוושינגטון החליט להעלות את נטל המס על משקי הבית בתחילת השנה. נזכיר, ביום שישי, נתוני הצמיחה הראו כי הצריכה הפרטית, המהווה כ-70% מהכלכלה בארה"ב, גדלה ברבעון הראשון בקצב של 3.2%, החד ביותר מזה כשנתיים.

"נתוני הצריכה המפתיעים לא יימשכו לאורך זמן", מצהיר מיכאל קרי, הכלכלן הראשי של חטיבת צפון אמריקה ב-Credit Agricole. "להערכתי, הדברים יהיו איטיים יותר ברבעון הנוכחי. אנחנו צריכים לראות שיפור מהותי בשיעור האבטלה ובהכנסה הפרטית", הוא הוסיף.

עלייה במכירות הבתים בהמתנה

ב-17:00 פורסמו נתוני מכירות הבתים בהמתנה, שעלו ב-1.5% במארס, יותר מצפי האנליסטים שעמד על 1.1%. בהשוואה למארס 2012 מדובר בעלייה של 7%. יש לציין כי הנתונים מתייחסים למספר החוזים שנחתמו, כך שעדיין לא מדובר בעסקאות סגורות. עם זאת, המדד משמש כאמצעי חיזוי למכירות הבתים מיד שנייה בעתיד.

לפי הנתונים שפרסם איגוד סוכני הנדל"ן האמריקאי, החוזים לרכישת בתים מיד שנייה נמצאים במגמת האטה בחודשים האחרונים, לא בשל האטה בביקושים אלא בשל היצע מוגבל.