נעילה מעורבת באירופה; "הראלי יימשך עוד 12 חודשים"

מצב רוח אופטימי יחסית בשווקים על רקע ציפיית המשקיעים להמשך המדיניות המוניטארית המרחיבה מצד בנקים מרכזיים בעולם ■ האבטלה בגוש האירו טיפסה לישא חדש: 12.1% ■ האם הבנק המרכזי יחתוך את הריבית לשפל חדש?

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס הגרמני נותר בטריטוריה החיובית עם עליות של 0.5%. זאת, ברקע לפרסום נתון האבטלה בגוש האירו, שטיפס שוב לשיא חדש. קיימת דריכות בשווקים בציפייה כי הבנקים המרכזיים בכלכלות המפותחות בעולם ימשיכו לנקוט במדיניות ההרחבה הכמותית שלהם.

ברקע, מצב רוח אופטימי בשווקים לאחר שבוול סטריט ננעל הנאסד"ק אמש בשיא של 12 שנה, בעוד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים. זאת, בעוד הספוקלציות כי הפדרל ריזרב יותיר ללא שינוי את מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק, גם השבוע.

בשווקים הגלובליים, ממתינים המשקיעים לפרסום הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של ה'פד' (יום רביעי), להחלטת הריבית של הבנק האירופי (ה') וכן לנתוני התעסוקה לחודש אפריל בארה"ב (יום ו'). לפי מרבית ההערכות, הפדרל ריזרב ימשיך לנקוט במדיניות מוניטארית מרחיבה וירכוש אג"ח בכ-85 מיליארד דולר מדי חודש.

באירופה, אגב, גוברות הערכות כי יו"ר ה-ECB מריו דרגי יוריד את הריבית בגוש האירו, לשפל חדש, הנתמכות במצב הכלכלי המאכזב ביבשת. בין היתר, פורסם היום כי שיעור האבטלה בגוש האירו עלה לשיא חדש של 12.1% בחודש מארס, מה שמגביר את הלחץ על הבנק המרכזי האירופי לנקוט צעדים נוספים להאצת הצמיחה.

UBS הבנק הגדול ביותר בשווייץ, דיווח הבוקר על רווח רבעוני שעלה על ציפיות האנליסטים על רקע הכנסות גבוהות מהצפוי מבנקאות השקעות וניהול חשבונות אמידים. הרווח הנקי של הבנק אמנם ירד ל-988 מיליון פרנק שווייצרי (1.05 מיליארד דולר) ברבעון הראשון מ-1.04 מיליארד פרנק ברבעון המקביל אשתקד, אולםאנליסטים ציפו לרווח של 412.3 מיליון פרנק כך שהשורה התחתונה הייתה טובה בהרבה מהתחזיות.

מגמה מעורבת באסיה

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת, בעוד מדד הבנצ'מארק ביבשת התקרב לרמות שיא שלא נראו מאז יוני 2008.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, מדד הבנצ'מארק לשווקים במזרח, עלה היום בכ-0.7% לרמה של 141.49 נקודות, לאחר שהתקדם בכ-4.4% מתחילת חודש אפריל - ומתקרב לשיא שלא נראה מאז יוני 2008, על רקע הערכות כי בנקים מרכזיים ברחבי העולם ימשיכו לנקוט במדיניות מוניטארית מרחיבה לעידוד הצמיחה בשווקים.

"יש לא מעט נזילות ברחבי העולם, אז אם אתם שואלים אותי - נראה את הראלי נמשך ל-6 עד 12 החודשים הקרובים", מסביר קיים דו, ראש מחלקת הנכסים והאסטרטגיה ב-Baring Asset Management. "בטווח הקצר, שווקים מסוימים דוגמת יפן וארה"ב סובלים מתמחור-יתר, אבל אנחנו לא מדברים על תיקון של 10-15% אלא על משהו קטן יותר".

חברת סמסונג עלתה בכ-2.3%.

Australia & New Zealand Banking Group מזנקת לאחר שהודיעה על הגדלת הדיבינד שלה לאור תוצאות הרבעון ההראשון של השנה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]