GE פותחת בישראל מרכז פיתוח שיעסוק בתחום התוכנה

המכירות של החברה בתחום התוכנה הסתכמו אשתקד ב-3.5 מיליארד דולר ■ GE צפויה לשתף פעולה עם סטארט-אפים וקרנות ועשויה לבצע השקעות ורכישות

ויליאם רו (William Ruh), סגן נשיא שאחראי על תחום התוכנה בחברת ג'נרל אלקטריק, גזר באחרונה את הסרט במרכז הפיתוח החדש של החברה בהרצליה פיתוח. בניגוד לפעילות המוכרת בישראל עד כה - עם דגש על ציוד רפואי - הפעם מדובר בפעילות מסוג חדש, פיתוח תוכנה. המרכז בישראל, שיצא לדרך עם שבעה עובדים ונמצא בצמיחה, עתיד להשתלב לצד מרכז פיתוח התוכנה הוותיק יחסית, בין 20 החודשים, שמפעילה החברה בעמק הסיליקון ומונה כ-425 עובדים.

GE, שנוסדה לפני כ-130 שנה, היא ספקית המיכון התעשייתי הגדולה בעולם, ומכרה אשתקד ציוד ב-147 מיליארד דולר למגוון תחומים החל ממנועי סילון, טורבינות להפקת חשמל, ציוד לכריית מכרות, חיפושי נפט וגז, קטרי רכבת, ציוד רפואי, ניהול פיננסי ועוד. רו מייצג את העולם החדש שהחברה נכנסת אליו. למרות של-GE יש יכולות נרחבות בתחום התוכנה, עם מכירות של 3.5 מיליארד דולר ב-2012, 9000 עובדים (כ-3% מכוח האדם), ומחקר נרחב, מרכזי פיתוח בהרצליה ועמק הסיליקון הם לא הסביבה הטבעית שלה.

"הבנו שהאינטרנט מגיעה לנקודה שתשנה את העולם התעשייתי כפי ששינתה את הצרכנות הפרטית", מסביר רו את הסיבה בגללה מרחיבה GE את היכולות בתחום המחשוב המסורתי, "לפי הניתוח שלנו הבנו שיש הזדמנויות של שלושה טריליון דולר בשנה בעולם התעשייתי לעסקים שיסייעו למיכון לעבור טרנספורמציה מהצד האנלוגי לעולם הדיגיטלי, כפי שקרה בעולם הצרכני".

התיאור של רו פשטני משהו לטרנד שנקרא "האינטרנט התעשייתי". GE משווקת באגרסיביות בשנה האחרונה את חזון "האינטרנט של הדברים", כלומר חיבור של רכיבים והתקנים בינם לבין עצמם, ולמערכות ניהול חיצוניות שידעו לנתח את המידע שמפיקים הרכיבים האלו לצרכי התייעלות. ב-GE מעריכים כי ההזדמנות האמיתית כאן היא דחיפה נוספת למהפכה התעשייתית שהחלה לפני 150 שנה. כך שסדר הגודל של השיפור בהתייעלות העובדים (פריון העבודה), יעלה בחזרה לרמה הממוצעת ברבע השני והשלישי של המאה שעברה, (כ-3% בשנה) לאחר שירד בעשורים האחרונים לכמחצית מכך.

להעביר נתונים לטייסים ולצוות

על פי המספרים שמפרסמת החברה, המשמעות מבחינת השוק הרלוונטי עבורה בנושא האינטרנט התעשייתי, הוא כ-32 טריליון דולר, או 46% מהיקף הכלכלה העולמי ב-2012, רובו בתחומי הציוד הרפואי, ייצור ותחבורה.

רו: "חיבור של מנוע מטוס לאינטרנט זה לא ממש מעניין, אלא מה לעשות עם זה. אם אני יכול לשים את הסנסורים הנכונים, לנתח את הביצועים של המנוע בזמן אמת ולהעביר את הנתונים לטייסים ולצוות הטכני, זה יכול לתרום לשיפור של 1% בצריכת הדלק של עולם התעופה. זה שווה 2-3 מיליארד דולר לשנה לתעשיית התעופה".

התחומים שבהם מתעניינת GE בעולם התוכנה הם בעיקר סביב נושאי ניתוח הנתונים בהיקפים גדולים (Big Data) ואבטחת מידע, שני תחומים שלישראל יש מה להציע בהם.

החברה החליטה להשקיעה כמיליארד דולר בכדי לפתח "יכולות נוספות", מה שיכלול בישראל התרחבות מהירה בפעילות, שיתופי פעולה עם סטארט-אפים וקרנות, ואולי אף השקעות ורכישות. "במובנים של התחומים בהם אנחנו פועלים, עכשיו זה הזמן המתאים להיכנס לפעילות בישראל", טוען רו.